Więcej poprawek dla Doom, zmiany w Poll 84 i Summer Sweep Up
Aktualizacja wprowadza kolejne poprawki bossa Doom/Delve, pakiet zmian bojowych w Summer Sweep Up oraz usprawnienia z Poll 84. Do tego „Pozostałe zmiany” i nowa rota światów PvP.
Kolejna tygodniowa łatka skupia się na balansie i czytelności starcia z bossem Doom (Delve), bojowych poprawkach w ramach Summer Sweep Up oraz garści QoL z Poll 84. Na koniec — Pozostałe zmiany i świeża rota PvP.
Znane problemy
Problem | Status |
---|---|
Część graczy utknęła na morzu w pobliżu Fossil Island. Pomaga Home Teleport. | Hotfixed. |
Niepowodzone stackowalne pułapki Hunter wymagają 1 wolnego miejsca w Inventory do podniesienia. | Hotfixed. |
Doom mógł trafić dwoma różnymi typami pocisku w tym samym ticku po przerwaniu ataku promieniem. | Hotfixed. |
Earthen Shields pojawiały się po zniszczeniu jednej Volatile Earth zamiast dwóch. | Hotfixed. |
Zmiany bossa Delve (Doom)
- Dziura po zakopaniu przestaje migotać, gdy gracz otrzyma duplikat peta.
- Naprawiono błąd, przez który diagonalny atak zakopania mógł trafiać poza widoczną ścieżką.
- Naprawiono znikanie kamieni położonych na kwasie przy wejściu bossa w fazę zakopania.
- Naprawiono przypadki utknięcia w ścianie, gdy dziura pojawiała się w rogu.
- Jeżeli pocisk leci w stronę bossa w momencie przejścia w fazę tarczy, obrażenia trafią teraz w tarczę.
Korekta obrażeń po wczesnym „melee punish”
Dotąd, wczesne ukaranie melee mogło prowadzić do dwóch nieuniknionych trafień od Doom. Po analizie i uwzględnieniu opinii graczy zmieniono zachowanie: pociski następujące tuż po „melee punish” biorą pod uwagę trafienie głazem — jeśli dwa pociski wylądują w tym samym ticku, zawsze będą tego samego typu obrażeń. Dzięki temu właściwy Prayer pozwoli je całkowicie zablokować (przegapienie — pełne obrażenia), a walka pozostaje wymagająca, ale bardziej czytelna i fair.
Summer Sweep Up (Combat)
- Kill Count w Deranged Archaeologist w Collection Log jest teraz biały.
- Herb Box nie pokazuje już błędnie „10 herbs” — prawidłowo jest siedem.
- Uzupełniono brakujące podatności żywiołów u wybranych NPC:
- Dodano 40% podatności na Water dla Nibblers i Inferno Bats.
- Dodano 50% podatności na Fire dla Giant Scarab (Contact!) i wariantu NMZ.
- Dodano 25% podatności na Fire dla Jungle Demon (Monkey Madness).
- Dodano 35% podatności na Earth dla Skeletal Hellhound (In Search of the Myreque).
- Dodano podatność Demonbane dla potworów w Nightmare Zone: Bouncer, Jungle Demon, Skeletal Hellhound.
- Śmierć u zwykłego Nightmare odradza teraz przy bossie (obok Shura), tak jak w Phosani’s Nightmare.
- Specjalny atak Volatile Nightmare Staff działa w Deadman także bez ustawionego auto-castu.
- Szanse na „purples” w Tombs of Amascut skalują się teraz płynnie między poziomami Raid Level (co 5 poziomów), zamiast skoków co 50.
Zmiany z Poll 84
- Hunter: pułapki są teraz stackowalne w Inventory.
- Ulepszono liczne miejscówki Hunting: więcej miejsc na pułapki i obroty istniejących dla lepszego tempa.
- Zaktualizowano listę przedmiotów questowych, które Wise Old Man może wyczyścić z Bank.
- Fossil Island: jednokierunkowa tyrolka (poziom Agility 74) z wieży na małą wyspę.
- Darkmeyer: przy Agility 69 można przeskoczyć część skał na murach, by dostać się do Castle Drakan (master clue).
- Można też kliknąć PPM na niepozorne skały/S.T.A.S.H units, by skoczyć z powrotem. Skrót wymaga ukończenia Sins of the Father i wcześniejszego odblokowania ściany Darkmeyer długą liną.
- Slayer Tower: dwa nowe skróty Agility — poziom 18 na wschód od wejścia (do Banshees) oraz poziom 81 na zachód (szybko na najwyższe piętro).
- Część opcji w Settings filtruje się teraz po typie konta; dodano też przycisk na pasku tytułowym Settings do pokazywania/ukrywania opcji, do których nie spełniasz wymagań.
- Grand Exchange: przycisk modify na stronie statusu oferty jest teraz osobnym przyciskiem (nie PPM na abort).
- Dodano zestawy Grand Exchange set boxes dla nowszych pancerzy: Blood Moon, Blue Moon, Eclipse Moon, Oathplate, Torva, Virtus, Dagannoth (melee/mage/range), Swampbark, Bloodbark, Mixed Hide, Hueycoatl.
Slayer Tower: wymóg na skrót na najwyższe piętro
Po feedbacku podniesiono wymaganie Agility dla skrótu na najwyższe piętro do 81. To mocny oszczędzacz czasu, więc nagradza inwestycję w skill i zachowuje sens względem łańcucha między I a II piętrem.
Ujednolicone bankowanie
Ustandaryzowano układ przycisków w interfejsach bankowania/łupów/odbioru przedmiotów:
- Bin po lewej → Bank i Inventory po prawej
Zmiana dotyczy m.in.:
- Lunar Chest
- Theatre of Blood Chest
- Tombs of Amascut Chest
- Colosseum Chest
- Fishing Trawler
- Wilderness i Deadman (Loot Keys)
Bank QoL — w drodze
- Ulepszenie przycisku depozytu Looting Bag (opróżnianie wielu pojemników prosto do Bank).
- Nowa opcja Empty dla trumny z Shades of Mort’ton trzymanej w Inventory w Bank.
Pozostałe zmiany
- Ujednolicono kolejność przycisków (Bin lewo, Bank i Inventory prawo) dla: Lunar chest, ToB chest, ToA chest, Colosseum, Trawler, Wilderness i Deadman (loot chests/keys).
- Wszystkie wymienialne przedmioty Yama można dodać do Death’s coffer.
- Ulepszono dialog odbierania Ghostly Robes — po wyborze elementu menu otwiera się ponownie (przy wolnym miejscu w Inventory).
- Można wyłączyć ostrzeżenie potwierdzenia przy czyszczeniu krzaków/kaktusów na działkach Farming — z okna ostrzeżenia („Don’t ask me again”) lub w Settings → Warnings → Confirmations.
- Dodano animacje wiosłowania i bezczynności dla łodziowych harvesterów Tal Teklan pod Kastori.
- Interfejs Wilderness loot key dopasowano do stylu Deadman.
- Naprawiono błąd, gdzie część wymienialnych przedmiotów mogła błędnie zaliczać sloty Collection Log po sprzedaży i odkupieniu ze sklepu ogólnego — teraz liczy się tylko prawidłowe źródło.
- Liczne poprawki kolizji terenu/obiektów w becie nowego renderera (włazy, wejścia do jaskiń, schody, dywany, skrzynie, wallkity) oraz poprawki wizualne na Brimhaven Agility Arena.
- Duke Sucellus nie pozostaje otruty między walkami.
- Przeprojektowano interfejs Item Sets — można przełączać widok wszystkich zestawów lub tylko craftowalnych z przedmiotów w Inventory.
- Naprawiono błąd przeglądarki Player-Owned House w oficjalnym kliencie i na mobile (obiekty ze stanami, np. topiary/portale/boss lairs, mogły powodować crashe).
- Icthlarin’s Hood poprawnie odwzorowuje kolor skóry postaci.
PvP — rota światów
Rota PvP przeszła na Period A:
- 539 — (US) — PvP World
- 318 — (UK) — Bounty Hunter World
- 548 — (Germany) — High-Risk PvP World
- 577 — (US) — Free-to-Play PvP World
- 559 — (UK) — LMS Competitive
Aktywacje z tą rotą: World 390 (AUS) dla LMS Competitive oraz World 569 (AUS) dla Bounty Hunter.
PvP Arena używa w tym tygodniu loadoutów „Zerker” w Ranked Duels i Tournaments.
Więcej szczegółów znajdziesz na oficjalnej stronie Old School RuneScape: https://secure.runescape.com/m=news/a=13/more-doom-tweaks-poll-84—summer-sweep-up-changes?oldschool=1.
Autor

Edge
Ekipa OSRS.pl
Inne aktualności

Ankieta 84: AFK Timers i więcej
Tygodniowa aktualizacja wprowadza zmiany z Poll 84 oraz ulepsza Oficjalnego Klienta nowym, konfiguro...

Usprawnienia farmingu i autocastów
Aktualizacja wprowadza zmiany w systemie farmingu, autocastach, drobne poprawki w minigrze Castle Wa...

Zapowiedź Grid Master — 15 października
Jagex zapowiada pierwsze Community Event w Old School RuneScape: Grid Master. Czterotygodniowa zabaw...