Sailing — techniczny pre-release
Do gry trafiła większość zawartości Sailing, lecz pozostaje zablokowana do 19 listopada (10:00 UTC). Aktualizacja przynosi też kolejne poprawki Z-buffera, konkurs na świąteczny sweter oraz pakiet drobnych zmian.
Old School wchodzi na nowe wody: przed premierą umiejętności Sailing do świata gry załadowano większość systemów, zasobów i interfejsów — ale pozostają one zablokowane do 19 listopada o 10:00 UTC. To duże wdrożenie techniczne ma zapewnić stabilność i pozwolić zespołowi monitorować zachowanie gry w warunkach „live”.
Czym jest ten etap
Zanim nastąpi właściwa premiera, Jagex „cumuje” przygotowane treści w kliencie i na serwerach. Dzięki temu można obserwować wpływ nowych systemów na wydajność, wyłapać ostatnie problemy i utrzymać stabilność. Przez krótki czas po aktualizacji twórcy zalecają unikanie ryzykownych aktywności (np. Hardcore Ironman czy niebezpieczne PvM), dopóki nie potwierdzą, że wszystko działa jak należy.
Co możesz zauważyć w grze:
- NPC i interfejsy Sailing: interakcja z niektórymi poinformuje, że Sailing będzie dostępne od 19 listopada.
- Quest Cape, Music Cape oraz Max Capes pozostają bez zmian; możesz je nadal nosić do pełnej premiery Sailing.
- Zadania Sailing (np. Pandemonium i Current Affairs) pojawią się na liście questów, lecz będą wyszarzone i oznaczone jako „coming soon”.
- Przewodnik umiejętności Sailing i dzienniki questów są widoczne, ale wskazują jedynie, że treść odblokuje się 19 listopada.
- Nie można zdobywać ani przyznawać XP w Sailing żadną metodą — „XP lamp” czy „Tears of Guthix” również nie zadziałają.
- Morskie stwory, łodzie i stocznie będą widoczne, lecz nieaktywne — próba interakcji wyświetli jedynie klimatyczną kwestię.
- Zadania Slayer powiązane z Sailing, wpisy w collection logu i ścieżki muzyczne będą widoczne, ale zablokowane do premiery.
- Fish chunks z Aerial fishing są konwertowane na „Fish offcuts” (te same co z Barbarian fishing).
- Uwaga: zachowują się dokładnie tak samo jak wcześniej.
Kilka ważnych notatek:
- W przewodniku Smithing możesz trafić na kilka pozycji (np. steel chains), które na razie mają ograniczone zastosowanie — przeznaczone są dla przyszłej zawartości Sailing.
- Niektóre przedmioty związane z Sailing mogą być widoczne w grze, ale jeszcze nie do wytworzenia — to celowe.
The Shores Ahead (harmonogram):
- Dzisiaj: aktualizacja „Sailing Technical Pre-Release” (zawartość Sailing dodana, lecz zablokowana).
- Od dziś do 18 listopada: monitoring techniczny i testy stabilności.
- 19 listopada (10:00 UTC): start Sailing dla wszystkich graczy!
- 7:15 UTC — aktywacja timera system update.
- 8:00 UTC — światy gry na krótko offline na czas aktualizacji.
- 8:00–8:15 UTC — światy wracają, można się logować, ale Sailing pozostaje zablokowane.
- 8:15–10:00 UTC — końcowe sprawdzenia na „live”; gra dostępna, Sailing wciąż zablokowane.
- 10:00 UTC — po pozytywnych wynikach sprawdzeń odblokowanie Sailing dla członków bez restartu światów.
Gdy światy ponownie się uruchomią, aktualizacja będzie już wdrożona. W efekcie Max Cape i jego perki przestaną działać, a każdy gracz oficjalnie będzie miał Level 1 Sailing — co pojawi się w HiScores po wylogowaniu. Quest Pandemonium, odblokowujący umiejętność, wystartuje wraz z udostępnieniem Sailing, planowo około 10:00 UTC 19 listopada. O ewentualnej potrzebie dodatkowego czasu twórcy poinformują w standardowych kanałach. A jeśli chcesz przygotować się wcześniej, zajrzyj do wpisu „How to Prepare for Sailing”.
Poprawki graficzne Z-buffer
Tydzień temu Old School otrzymał duży upgrade renderera z prawdziwym Z-bufferingiem (obliczaniem głębi 3D). Świat wygląda dzięki temu „stabilniej”, ale tak fundamentalna zmiana wymaga poprawek tu i ówdzie. Część z nich trafia również między środowymi aktualizacjami — w ramach ciągłych update’ów silnika i klienta.
W tym tygodniu naprawiono m.in.:
- Niewidoczne tunele wejściowe do Piscatoris Fishing Colony.
- Niewidoczny właz w While Guthix Sleeps i migotanie podłogi w lochu.
- Cienie dla Verzik, jej peta i wszystkich pocisków wyświetlają się poprawnie.
- Schody do Treasure Room w Theatre of Blood są poprawnie widoczne po pokonaniu Verzik.
- Dywan w queście Darkness of Hallowvale znów jest widoczny.
- Migotanie/zanikanie efektów ataków na ziemi w walce z Huey.
- Błędne podświetlenia w Perilous Moons (kałuże Blood Moon i highlighty Eclipse Moon).
Pozostałe zmiany
- Zakończono wydarzenie Halloween i usunięto dekoracje. Zdobyte nagrody jak zwykle można odzyskać u Diango.
- Przewodnik Smithing poprawnie wskazuje, że do wytopu Blurite bars wymagany jest poziom 13.
- Poprawiono gramatykę komunikatów dotyczących rekordów w Tombs of Amascut.
- Poprawiono gramatykę komunikatów dotyczących uszkodzonych przedmiotów Torva.
- Pasek buffów aktualizuje się po założeniu amunicji bezpośrednio z ziemi do ekwipunku.
- Usunięto błędne porady logowania dotyczące leczenia zatrucia.
PvP World Rota
Rota PvP przeszła na Period B:
- 560 — (UK) — PvP World
- 319 — (US) — Bounty Hunter World
- 579 — (US) — High-Risk PvP World
- 561 — (UK) — Free-to-Play PvP World
- 580 — (US) — LMS Competitive
World 390 (AUS) dla LMS Competitive został de-aktywowany w tej rocie.
World 569 (AUS) dla Bounty Hunter został de-aktywowany w tej rocie.
PvP Arena korzysta w tym tygodniu z loadoutów „1 Def Pure” w Ranked Duels i Tournaments.
Więcej szczegółów znajdziesz na oficjalnej stronie Old School RuneScape: https://secure.runescape.com/m=news/sailing-technical-pre-release?oldschool=1.
Autor
Edge
Ekipa OSRS.pl
Inne aktualności
Interface Uplift — runda 2
Druga transza zmian Interface Uplift trafia do gry: minimalizacja minimapy na PC, szybki start u Ver...
Wstrzymanie Project Zanaris i co dalej?
Jagex tymczasowo wstrzymuje rozwój Project Zanaris i dzieli się planami na przyszłość Old School Run...
Ankieta 85 — mosty, buty, liny i korzenie
Tydzień z poprawkami z Ankiety 85 przynosi nowy skrót przez most przy Fenkenstrain’s Mausoleum, skal...