Nowy Renderer Beta już dostępny!
Zespół Old School RuneScape uruchamia nowy renderer w wersji beta, wprowadza ulepszenia do Stackable Clues oraz nowe źródło Revenant Ether.
Nowy Renderer Beta - Rewolucja w grafice Old School RuneScape
Najważniejszą nowością tej aktualizacji jest uruchomienie nowego “renderer” w wersji beta dla Official Client. Renderer to część silnika gry odpowiedzialna za renderowanie każdej klatki obrazu, współpracująca ze sprzętem urządzenia gracza w celu przekształcania danych w obraz. Obecny renderer bazuje na wersji Java gry, której korzenie sięgają dekad wstecz.
Misją zespołu deweloperskiego jest migracja Official Client do nowego renderer’a z ustawieniami pozwalającymi zachować obecny, klasyczny wygląd gry. To również fundament nadchodzącego trybu HD - po jego wydaniu gracze będą mogli przełączać się między klasyczną grafiką OSRS (SD) a trybem HD kiedy tylko zechcą, wszystko w ramach nowego renderer’a.
Dostęp do nowego Renderer’a
Aby skorzystać z nowego renderer’a, gracze muszą upewnić się, że używają klienta w wersji 231.2 - może to oznaczać konieczność aktualizacji aplikacji na urządzeniach mobilnych. Nowe ustawienie znajduje się pod nagłówkiem “Experimental” w ustawieniach wyświetlania lub w zakładce szybkich ustawień dostępu.
Zespół dodał również przycisk “Force Disable New Renderer” na ekranie tytułowym. Kliknięcie go wymusi start gry z oryginalnym renderer’em, ignorując wybór dokonany w grze. To oznacza, że jeśli gracz napotka problem podczas używania nowego renderer’a i nie może wrócić do gry z tego powodu, może łatwo przełączyć się z powrotem na oryginalny i kontynuować rozgrywkę.
Znane problemy i ograniczenia
Nowy renderer jest uruchamiany jako beta, co oznacza, że z pewnością będą błędy. Zespół już wykrył kilka z nich i będzie prowadził aktualizowaną listę znanych problemów. Beta nie jest ograniczona czasowo - będzie dostępna w formacie beta, dopóki zespół nie będzie pewien, że jest gotowa do pełnego uruchomienia.
Główne znane problemy obejmują:
- Wolniejsze niż powinny czasy ładowania
- Problemy wizualne w wielu obszarach, szczególnie w Player-owned House i arenach bossów, włączając migające powierzchnie i brakujące detale
- Niektóre dziury w ziemi, drzwi i przejścia między poziomami mogą wydawać się zablokowane lub puste (ale pozostają w pełni interaktywne)
- Obiekty i efekty z przezroczystością jak kryształy, dym i nakładki nie renderują się zgodnie z zamierzeniem
- Niektóre elementy ubrań mogą mieć brakujące detale wzorów
- Problem z “draw distance” - aktualnie nie działa i jest zawsze ustawiony na maksimum
Ważne ostrzeżenie: Zespół zdecydowanie zaleca unikanie rozgrywki wysokiego ryzyka podczas używania nowego renderer’a na tym wczesnym etapie.
FAQ i dodatkowe informacje
Nowy renderer beta jest dostępny zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych przy używaniu Official Client. Nie wpływa on na doświadczenie graczy używających RuneLite, ponieważ ten klient bazuje na Java i nie jest dotknięty tym wydaniem.
Dla graczy pytających o skalowanie interfejsu - ta funkcja już istnieje w ustawieniach pod “Interface” → “Interface scaling”. Zespół zachęca do dołączenia do kanału #new-renderer-bugs na oficjalnym serwerze Discord OSRS, aby pomóc w zgłaszaniu błędów.
Ulepszenia dla Stackable Clue Scrolls
Tydzień po wprowadzeniu wyczekiwanych “Stackable Clue Scrolls”, zespół wprowadza kolejne ulepszenia systemu. Najważniejszą zmianą jest dodanie ochrony przed “suchą passą” dla spotkań z Mimic.
System ochrony przed Mimic
Ponieważ jednym ze sposobów zwiększenia pojemności Clue Scroll jest zużycie “Mimic Scroll Case” uzyskanego od bossa Mimic, zespół dodał system gwarantujący spotkanie z tym przeciwnikiem:
- Gracze otrzymają gwarantowane spotkanie z Mimic przy 10. Master Clue lub 25. Elite Clue (jeśli mają włączone spotkania z Mimic)
- Jeśli gracz już przekroczył ten próg dla Elite lub Master clues, ale jeszcze nie otrzymał spotkania lub nie odblokował ścieżki dźwiękowej, otrzyma spotkanie z Mimic przy następnej wskazówce tego poziomu
- To gwarantowane spotkanie to jednorazowa możliwość - jeśli zostanie wywołane przy 25. Elite, gracz nie otrzyma kolejnego przy 10. Master
Dodatkowe poprawki
Zespół wprowadził również mniejsze poprawki:
- Ukończenie questa “X Marks the Spot” teraz nagradza “Beginner Scroll Box” zamiast “Beginner Clue Scroll”
- Naprawiono błąd, gdzie “Minor Scroll Case” nie pojawiał się w Collection Log, mimo że jego pojemność +1 była poprawnie aplikowana po ukończeniu “X Marks the Spot”
Nowe źródło Revenant Ether
W odpowiedzi na Poll 84, zespół wprowadził długo oczekiwaną aktualizację dla graczy szukających nowego sposobu na zdobycie “Revenant Ether”. Wcześniej naładowanie broni Revenant wymagało sporych 1,000 Revenant Ether, co sprawiało trudności graczom Iron w używaniu tych potężnych dropów ze względu na koszty utrzymania.
System rozbijania Ancient Artefacts
Teraz gracze mogą używać zwykłego “Chisel” na “Ancient Artefacts”, aby rozbić je na Revenant Ether, otrzymując 1 Ether za każde 500 GP wartości artefaktu. To oferuje solidną i bardziej elastyczną alternatywę dla zwykłego handlu z “Emblem Trader”.
Szczegółowy breakdown wartości:
- Emblem: 500,000 GP lub 1,000 Ether
- Ancient Totem: 1,000,000 GP lub 2,000 Ether
- Ancient Artefacts: 2,000,000 GP lub 4,000 Ether
- Ancient Medallion: 4,000,000 GP lub 8,000 Ether
- Ancient Effigy: 8,000,000 GP lub 16,000 Ether
- Ancient Relic: 16,000,000 GP lub 32,000 Ether
Zespół podkreśla, że to nie jest nowa metoda zarabiania pieniędzy, ale raczej sposób dla graczy, którzy nie potrzebują dodatkowego GP, na bardziej znaczące wykorzystanie ich przedmiotów do ładowania broni Wilderness. Dla graczy głęboko zaangażowanych w “Wilderness grind”, ta zmiana powinna znacznie zwiększyć długoterminową opłacalność broni Revenant.
Varlamore: The Final Dawn - już za dwa tygodnie
Zespół ogłosił oficjalną datę premiery trzeciej i ostatniej części trylogii Varlamore. Varlamore: The Final Dawn zostanie wydane w środę, 23 lipca. To finałowy odliczanie do zakończenia jednej z największych przygód w historii Old School RuneScape.
Co czeka graczy w finale
Finalna część Varlamore przyniesie bogactwo zawartości dla wszystkich typów graczy:
Dla miłośników questów: Epickie zakończenie questline Varlamore, które połączy wszystkie wątki fabularne z poprzednich części.
Dla PvM entuzjastów: Pierwszy w historii Old School “Delve Boss” - przerażający Doom of Mokhaiotl, który wprowadzi nową mechanikę bossów. Dodatkowo gracze otrzymają dostęp do nowego podziemia Slayer z śmiertelnymi “Custodia Stalkers”.
Dla skillerów: Nowa aktywność Fletching w jesiennych lasach Auburnvale, oferująca świeże podejście do tej umiejętności.
Dla odkrywców: Możliwość walki z “Gemstone Crab” i nowym typem “Nagua”, eksploracja nowych obszarów królestw.
Ze względu na intensywne przygotowania do tego większego wydania, nie będzie aktualizacji gry w przyszłym tygodniu. Zespół przeprowadzi jednak standardowy restart serwera w celu dostosowania PvP World Rota.
Inne znaczące zmiany
Skrót klawiszowy dla World Map
Odpowiadając na rosnące żądania graczy, zespół wprowadził długo oczekiwaną funkcję. Gracze mogą teraz nacisnąć Ctrl + M, aby natychmiast otworzyć popup mapy świata Gielinor. To funkcja dostępna tylko na komputerach, którą można wyłączyć w ustawieniach pod zakładką “Controls” lub wyszukując “World Map” w menu ustawień.
Ulepszenia dla bossów i drop rates
- Obor i Bryophyta - ich skrzynie teraz gwarantowanie dropują “Beginner Clue Scroll”, pod warunkiem że gracz ma miejsce na odbiór
- Yama - drop rate dla Elite Clue został poprawiony z 1/66 na 1/30. Ta zmiana została ogłoszona w maju, ale “backend gremlins” przejęły aktualizację - teraz wszystko zostało naprawione
Poprawki Combat Achievement i inne
- Naprawiono błąd gdzie “I Should See a Doctor” Combat Achievement nie mógł być ukończony przy Nex z powodu efektów kaszlu znikających przy osiągnięciu finalnej fazy
- Przycisk ‘Raffle’ nie pojawia się już w menu ustawień Group Ironman, ponieważ minęły prawie trzy lata od ostatniego Raffle i obecnie nie ma planów przeprowadzenia kolejnego
- W permanent Deadman, Scroll Boxes działają teraz zgodnie z oczekiwaniami z i bez charmu Stockpiling (hotfix z poprzedniego tygodnia)
PvP World Rota - Period A
Rotacja PvP przeszła do Period A z następującą konfiguracją:
- 539 (US) - PvP World
- 318 (UK) - Bounty Hunter World
- 548 (Germany) - High-Risk PvP World
- 577 (US) - Free-to-Play PvP World
- 559 (UK) - LMS Competitive
Ważne aktywacje: World 390 (AUS) dla LMS Competitive i World 569 (AUS) dla Bounty Hunter zostały aktywowane z tą rotacją.
PvP Arena używa loadoutów ‘Zerker’ w Ranked Duels i Tournaments w tym tygodniu.
Więcej szczegółów znajdziesz na oficjalnej stronie Old School RuneScape: https://secure.runescape.com/m=news/a=13/the-new-renderer-beta-is-out-today?oldschool=1.
Autor

Edge
Ekipa OSRS.pl
Inne aktualności

Nagrody za aktywność Fletching - Varlamore: Ostatni Świt - Aktualizacja
Zmiany w nagrodach za Fletching: niższy poziom dla Atlatl Dart, usprawnienia Fletching Knife i wyjaś...

Stackowalne Clue Scrolls już dostępne!
Długo wyczekiwana aktualizacja wprowadza stackowalne Scroll Boxes, pozwalając graczom gromadzić i pr...

Ankieta 83: Aktualizacja Castle Wars
Nowe ulepszenia w Castle Wars wprowadzają poważne zmiany w mechanice rozgrywki, w tym zbalansowane d...