Nadchodzące aktualizacje — nowe światy i przerwy techniczne
W tym tygodniu nie będzie aktualizacji gry. 9 października nastąpi krótki reboot związany z rotacją PvP World Rota, a 15 października rusza Grid Master. Dodatkowo Jagex doda 60 nowych światów i przeprowadzi 14 października około 3-godzinną konserwację.
W tym tygodniu nie będzie aktualizacji gry. 9 października (czwartek) planowany jest krótki reboot w ramach standardowych zmian PvP World Rota, a 15 października wystartuje Grid Master. Równolegle dojdą 60 nowych światów oraz zapowiedziano prace konserwacyjne 14 października (wtorek).
Aktualizacja w tym tygodniu
Aby przygotować się do startu Grid Master 15 października, Jagex rezygnuje z tygodniowej aktualizacji. Zamiast tego 9 października (czwartek) odbędzie się krótki reboot — czas niedostępności ma być minimalny, jak przy zwykłej aktualizacji.
Godzina rebootu (około):
| Strefa | Godzina |
|---|---|
| Universal (UTC) | 10:30 |
| UK (BST) | 11:30 |
| US East (ET) | 6:30 |
| US West (PT) | 3:30 |
| Australia (AET) | 21:30 |
Grid Master — harmonogram 15 października
Dla wygody przypomniano kluczowe momenty dnia startu. Poniżej plan (UTC i inne strefy):
| Strefa | Godzina startu | Światy wyłączone | Światy włączone | Grid Master Live |
|---|---|---|---|---|
| Universal (UTC) | 8:45 | 9:30 | 10:00 | 11:00 |
| UK (BST) | 9:45 | 10:30 | 11:00 | 12:00 |
| US East (ET) | 4:45 | 5:30 | 6:00 | 7:00 |
| US West (PT) | 1:45 | 2:30 | 3:00 | 4:00 |
| Australia (AET) | 19:45 | 20:30 | 21:00 | 22:00 |
Więcej kontekstu znajdziesz w materiale Get Ready for Grid Master.
Nowe światy
Razem z czwartkowym rebootem Jagex doda 60 nowych światów. Celem jest przetestowanie wydajności przed pełnym startem wydarzenia, zwłaszcza że to duża jednorazowa rozbudowa puli światów. Zespół chce mieć pewność, że liczba światów pozwoli komfortowo brać udział w pierwszym społecznościowym evencie, nie przeszkadzając przy tym graczom kontynuującym progres w głównej grze.
Wpływ na PvP i Wilderness
Większa liczba światów to naturalnie obawy o Wilderness i PvP — częstsze „world hopping”, mniej walk, mniej frajdy. Zespół doprecyzowuje:
- Przed premierą Grid Master nowe światy będą działać jako standardowe (monitoring stabilności).
- Po starcie wydarzenia staną się wyłącznie eventowe.
- Po zakończeniu wydarzenia — zostaną usunięte.
Za kulisami trwają wstępne rozmowy o tym, jak zwiększanie liczby światów wpływa na interakcje graczy w Wilderness oraz jak temu przeciwdziałać. Konkrety zostaną przedstawione później, wraz z prośbą o feedback społeczności.
Planowana konserwacja — 14 października
We wtorek 14 października przewidziano około 3 godziny prac serwisowych w celu wzmocnienia i zabezpieczenia systemów na start Grid Master. W tym czasie wszystkie światy będą offline, możliwe też przejściowe efekty uboczne (np. na stronie WWW).
Okno prac (około):
| Strefa | Start | Koniec |
|---|---|---|
| Universal (UTC) | 8:00 | 11:00 |
| UK (BST) | 9:00 | 12:00 |
| US East (ET) | 4:00 | 7:00 |
| US West (PT) | 1:00 | 4:00 |
| Australia (AET) | 19:00 | 22:00 |
Aktualne komunikaty będą pojawiać się na Game Status Page oraz kanałach społecznościowych.
Więcej szczegółów znajdziesz na oficjalnej stronie Old School RuneScape: https://secure.runescape.com/m=news/upcoming-updates---new-worlds—downtime?oldschool=1.
Autor
Edge
Ekipa OSRS.pl
Inne aktualności
Interface Uplift: pierwsza partia ulepszeń UI
Smarter cannonballs, lepsze alerty i szybsze przełączanie światów — do gry trafia pierwszy pakiet zm...
Varlamore i Summer Sweep-Up: poprawki w walce i ujawnione dropy z Doom of Mokhaiotl
Tydzień przynosi pakiet ulepszeń w Varlamore i starciu z Doom of Mokhaiotl (Delve), a także zestaw p...
Nagrody Grid Master, usprawnienia ankiet i wsparcie dla nowych graczy
Aktualizacja wprowadza sklep z nagrodami Grid Master, przebudowany system ankiet oraz pierwszy pakie...