Letnie Porządki: Walka
Kompleksowe zmiany w systemie walki, bossach i nagrodach w Old School RuneScape
Gruntowne zmiany w systemie walki i bossach
Najnowsza aktualizacja Old School RuneScape wprowadza szereg znaczących zmian w systemie walki, mechanikach bossów i tabelach nagród. Te zmiany mają na celu poprawę doświadczenia graczy w aktywnościach PvM oraz zbalansowanie trudniejszych wyzwań w grze.
Tombs of Amascut - Kompleksowe przeprojektowanie bossów
Ba-Ba - Uproszczenie mechanik obronnych
Boss Ba-Ba przeszedł znaczące zmiany mające na celu ułatwienie walki i większą przewidywalność mechanik. Protect from Melee teraz całkowicie mityguje wszystkie obrażenia od Ba-Ba, chyba że aktywne są “Invocations” które redukują skuteczność modlitw ochronnych. Ta zmiana drastycznie upraszcza strategię walki z tym bossem.
Dodatkowo, Ba-Ba teraz przywołuje jedynie 1-4 pawiany zamiast poprzednich 1-8, przy czym liczba zależy od wielkości grupy. Jeśli włączone jest “Jungle Japes”, pawiany po śmierci będą pozostawiać dwa stosy bananów, co dodatkowo wpływa na dynamikę walki.
Mechanika rzucania głazami została całkowicie przeprojektowana - obrażenia od ataku rzucania głazem Ba-Ba są teraz zawsze całkowicie dzielone z odpowiednim obiektem. Oznacza to, że nawet dzielenie obrażeń z sarkofagami całkowicie anuluje obrażenia które otrzymujesz.
Akkha - Zbalansowanie ataków i obrony
Akkha otrzymał szereg zmian mających na celu lepsze zbalansowanie walki. Protection Prayers teraz mitygują więcej obrażeń od podstawowych ataków Akkha, co czyni walkę bardziej przewidywalną dla graczy używających odpowiednich modlitw.
Znacząca zmiana dotyczy systemu obrony - Akkha teraz chroni się tylko przeciwko temu samemu stylowi którym atakuje. Ta zmiana fundamentalnie zmienia strategię walki, pozwalając graczom na bardziej elastyczne podejście do wyboru stylu ataku.
Efekt “Stat Drain” Akkha teraz wpływa wyłącznie na umiejętności bojowe, co zmniejsza jego wpływ na inne aspekty rozgrywki. Ataki specjalne występują teraz co 7 ataków zamiast poprzednich 6, dając graczom więcej czasu na przygotowanie.
Faza “Enrage” Akkha teraz przywołuje mniej kul, co upraszcza tę szczególnie wymagającą część walki. Invocation “Stay Vigilant” sprawia, że Akkha używa ataku specjalnego co 6 ataków, w przeciwieństwie do podstawowej wersji z 7 atakami.
Zebak i inne ulepszenia
Fale Zebak mają teraz “mądrzejsze” interakcje z mechaniką pushback, co powinno sprawić, że walka będzie płynniejsza i bardziej intuicyjna.
Cursed Baboons i Baboon Shamans teraz zawsze otrzymują maksymalne obrażenia od ataków dystansowych. Aby to skompensować, ich punkty życia zostały nieznacznie zwiększone, zachowując ogólne zbalansowanie walki.
Zmiany w ścieżkach i mechanikach
Usunięto dwie fale Baboon assailants ze “Path of Apmeken”, co skraca i upraszcza tę część raidu.
“Path of Crondis” otrzymała znaczącą zmianę - ilość wody wymagana nie skaluje się już liniowo z liczbą graczy, co oznacza, że w większych grupach gracze mogą pozwolić sobie na kilka błędów bez poważnych konsekwencji.
Punkty życia Obelisku na “Path of Het” zostały nieznacznie zredukowane, przyspieszając tę sekcję raidu.
System nagród i nowy przedmiot
Deposit Pot w Nexus teraz funkcjonuje jako pełny deposit box, znacznie ułatwiając zarządzanie ekwipunkiem podczas raidów.
Wprowadzono “Jewel of Amascut”, które ulepsza Keris Partisan do ekskluzywnego użytku w TOA. Broń jest teraz nieco mniej efektywna przeciwko Scarabs (bonus Scarab-bane zmniejszony z 33% do 15%), ale zyskuje +50 do bonusu Stab i +22 do bonusu Strength.
Szanse na drop wszystkich Jewels zostały znacznie poprawione - podstawowa szansa drop została ulepszona z 1/180 do 1/50. Ta podstawowa szansa nadal skaluje się jak wcześniej, co oznacza, że przy 75 killcount podstawowa szansa drop wynosi 1/16.67. Jeśli posiadasz już inne jewels, ta szansa poprawia się jeszcze bardziej.
Zredukowano ogólną szansę na purple dla Raid Levels powyżej 300, ale wprowadzono system ważenia - na poziomach 350, 400, 450 i 500, waga Lightbearer i Osmumten’s Fang maleje, podczas gdy waga innych unikalnych przedmiotów jak Tumeken’s Shadow rośnie.
Nowy system słabości żywiołowych i obrony NPC
Kategoryzacja słabości żywiołowych
Wprowadzono kompleksowy system słabości żywiołowych, który kategoryzuje przeciwników według logicznych kryteriów:
Air Weaknesses można znaleźć u rzeczy które latają lub unoszą się w powietrzu. Obejmuje to stworzenia ze skrzydłami, upiornych duchów i straszne spektry. Ta kategoria jest szczególnie intuicyjna i łatwa do zapamiętania.
Water Weaknesses dotyczą wszystkiego co wydaje się szczególnie ogniste. Demons, TzHaar i Chromatic Dragons (z godnym uwagi wyjątkiem Vorkath) są najbardziej istotnymi przedstawicielami tej kategorii dla większości graczy.
Earth Weaknesses sprawdzają się przeciwko wrogom z twardymi powierzchniami zewnętrznymi. Drakes, Wyrms, Trolls, Giant Mole i Gargoyles są główními przedstawicielami tej kategorii.
Fire Weaknesses spalają lodowatych przeciwników i naturalne nemezis na popiół. Jeśli mierzysz się z czymś lodowatym lub nieprzyjemnym insektem, zabij to ogniem!
Nowe narzędzie badawcze
Dodano zaklęcie Monster Inspect do Standard Spellbook (poziom 42 Magic), oferujące szybki wgląd w słabości żywiołowe, statystyki obronne i ofensywne przeciwników. To narzędzie jest nieocenione dla graczy chcących optymalizować swoje strategie walki.
Zmiany w systemie płaskiej zbroi
Wprowadzono poprawki do systemu Flat Armour - wrogowie z dodatnimi wartościami otrzymują mniej obrażeń na cios, podczas gdy ujemne wartości sprawiają, że otrzymują więcej obrażeń. Szczegółowe informacje można znaleźć w dedykowanym arkuszu kalkulacyjnym.
Kompleksowe zmiany tabel nagród
Wprowadzono znaczące zmiany w tabelach nagród z szczególnym skupieniem na Runes, jedzeniu wysokiej jakości, ziołach, nasionach i klejnotach. Dodano nowy przedmiot Shark Lure jako wzmacniacz łowienia rekinów do różnych tabel nagród. Wszystkie szczegóły zmian są dostępne w dedykowanym arkuszu kalkulacyjnym.
Obor i Bryophyta - Rewolucyjne zmiany w dostępności
Usunięcie wymogu kluczy
Obor i Bryophyta nie wymagają już klucza do walki, co dramatycznie zwiększa ich dostępność dla wszystkich graczy. Ta zmiana usuwa frustrującą barierę wejścia, która często zniechęcała graczy do konfrontacji z tymi bossami.
Oba bossy mogą teraz dropować swoje własne klucze, tworząc samowystarczalny cykl dla graczy chcących farmować te walki.
Nowy system nagród
Aby skompensować łatwiejszy dostęp, każdy z bossów ma teraz zredukowaną, prostą tabelę nagród podobną do zwykłych gigantów z szansą na Giant Bones (tylko dla członków) i zwiększoną szansą na swoje klucze.
W każdej z ich legowisk znajduje się skrzynia wymagająca Giant lub Mossy key do otwarcia, z tabelą nagród identyczną z istniejącą. Ta skrzynia może być otwarta tylko po pokonaniu bossa.
Zmiany w systemie punktacji
Dla HiScores, killcount jest uzyskiwany tylko przez otwieranie odpowiednich skrzyń, co zachowuje prestiż związany z pokonywaniem tych bossów przy pełnym wyzwaniu.
Ulepszenia mechanik Bryophyta
Growthlings Bryophyta mogą być kliknięte lewym przyciskiem myszy jeśli masz wyposażoną siekierę, co znacznie ułatwia interakcję z nimi podczas walki.
Growthlings nie mogą się już pojawiać jeden za drugim - mają teraz krótki cooldown, co czyni walkę bardziej przewidywalną i mniej chaotyczną.
Duke Sucellus - Optymalizacja strategii walki
Ulepszenia systemu grzybów
Grzyby w pokoju Duke mogą teraz być zbierane 8 razy przed zniknięciem, znacznie zwiększając efektywność przygotowań do walki. Możesz przygotować wiele killli w oparciu o swój poziom Herblore: 3 (poziom 62), 4 (poziom 72), lub 4+ (poziom 82).
Zbalansowanie trudności
Punkty życia Duke zostały zwiększone z 440 do 485, aby zbalansować szybsze setupy killli wynikające z ulepszeń w dostępności grzybów.
Czasy Speed Combat Achievement zostały dostosowane w dół o 45 sekund każdy, ale timer teraz rozpoczyna się po przebudzeniu Duke, co czyni wyzwania bardziej sprawiedliwymi.
Usprawnienia interfejsu
Dodano opcję left-click ‘Feed’ do automatycznego używania mikstur lub grzybów, znacznie usprawniając przepływ walki i redukując potrzebę precyzyjnych kliknięć podczas intensywnych momentów.
Inne znaczące zmiany bossów i PvM
Phosani’s Nightmare - Skrócenie walki
Usunięto wcześniejszą fazę Phosani’s Nightmare. Gracze będą efektywnie rozpoczynać od P2, co oznacza, że będą widzieć 2, 3 i 4 walkers między fazami. Aby skompensować tę zmianę, czasy Speed dla Combat Achievements zostały obniżone o 1:30 każdy.
Slepey Tablet teraz dropuje z szansą 1/25 i będzie gwarantowany przy 25. killu (lub następnym killu po zalogowaniu jeśli masz już więcej niż 25 killcount), jeśli jeszcze go nie otrzymałeś.
Po śmierci przeciwko Phosani’s Nightmare, będziesz respawnować tuż przed instancją zamiast w domyślnej lokalizacji respawn.
Nex - Ulepszone mechaniki walki
Nex będzie zawsze wykonywać co najmniej dwa dodatkowe ataki wręcz kiedy użyje jednego, na wszystkich fazach. Dzieje się to tylko jeśli gracz którego próbuje zaatakować znajduje się w zasięgu walki wręcz.
Nex może otrzymać obrażenia nieznacznie poza progiem przejścia fazy. Na przykład, jeśli Nex zmienia fazę przy 2720 HP, będziesz mógł obniżyć jej zdrowie do 2550 HP zanim zacznie nullować wszystkie obrażenia.
Atak magiczny Nex w jej końcowej fazie będzie miał obrażenia zredukowane o 25% jeśli aktywujesz Protect from Magic “późno”.
Zadawanie obrażeń Blood Reavers będzie cię leczyć za 75% zadanych obrażeń.
Hueycoatl - Zwiększone szanse na unikalne przedmioty
Hueycoatl teraz dropuje unikalne przedmioty z szansą 1/18 zamiast 1/23, co oznacza, że wszystkie unikalne przedmioty są nieco bardziej powszechne. Zwiększono również wagę Dragon Hunter wand.
Dragon Hunter Wand ma teraz 40% bonus do obrażeń magicznych i 75% bonus do celności magicznej przeciwko smokom, i może teraz autocastować Ancient Magicks.
Ogon Hueycoatl ma teraz 300 HP, w dół z 400. Hueycoatl Hide teraz zawsze dropuje jako partia po 3 sztuki, a elementy zbroi Hueycoatl Hide Armour mają wymagania Crafting obniżone o 10 poziomów.
Inne znaczące zmiany
Blue Moon teraz przywołuje mniej tornad podczas swojego ataku tornado.
Deranged Archaeologist dropuje nowy Steel Ring z +24 do obrony Stab, Slash i Crush.
Granite Ring teraz zapewnia +12 do obrony dystansowej, +2 do obrony Stab, Slash i Crush, oraz -2 do obrony magicznej. Wszystkie te wartości są podwajane po imbuing.
Dostosowano specjalny atak ognia Cerberus - nie zadają już obrażeń w obszarze i pojawiają się bardziej przewidywalnie, ułatwiając reakcję i mitygację obrażeń.
Ward of Arceuus teraz redukuje drain Prayer od ataków demonów o 33%. Ten efekt sumuje się multiplikatywnie z Spectral Spirit Shield.
Dodatkowe zmiany i ulepszenia
Combat Achievements i broń
Nagroda Combat Achievements podwajająca czas trwania przywołanych Thralls została przeniesiona do poziomu Master, w dół z poziomu Grandmaster.
Combat Achievements związane z halabardą dla Bloat i Corporeal Beast teraz określają “z atakiem specjalnym halabardy”, co oznacza, że gracze wszystkich buildów mogą je zaliczyć używając Dragon Halberd.
Usprawnienia systemowe
Halabardy mogą teraz trafić “latających” wrogów jak Aviansies, w tym Kree’arra. Jeśli nie jest od razu oczywiste czy wróg technicznie liczy się jako “latający”, będziesz mógł to zobaczyć w Monster Examine.
Broń Demonbane jest teraz efektywna przeciwko Ice Demon w Chambers of Xeric.
Bossy Desert Treasure II teraz dropują Gold Ring kiedy trafisz jeden z “behind the scenes” vestige rollów. Możesz też sprawdzić retrospektywnie jak blisko jesteś.
Zmiany PvP i rota światów
PvP rota przeszła na Period A z następującymi światami:
- 539 (US) - PvP World
- 318 (UK) - Bounty Hunter World
- 548 (Germany) - High-Risk PvP World
- 577 (US) - Free-to-Play PvP World
- 559 (UK) - LMS Competitive
Świat 390 (AUS) dla LMS Competitive i świat 569 (AUS) dla Bounty Hunter zostały aktywowane z tą rotą.
PvP Arena używa loadoutów ‘1 Def Pure’ w Ranked Duels i Tournaments w tym tygodniu.
Więcej szczegółów znajdziesz na oficjalnej stronie Old School RuneScape: https://secure.runescape.com/m=news/a=13/summer-sweep-up-combat?oldschool=1.
Autor

Edge
Ekipa OSRS.pl
Inne aktualności

Wydarzenie wielkanocne
Królestwo Gielinor ożywa na wiosnę z wyjątkowym wydarzeniem wielkanocnym, które zaprasza graczy do r...

Przygotowania za kulisami oraz drobne poprawki
Ten tydzień to głównie praca za kulisami, ale nadal mamy dla was kilka małych ulepszeń!...

Yama: Spokój przed Burzą Kontraktów
Cicha aktualizacja przygotowująca grunt pod piątkowe wprowadzenie systemu kontraktów dla bossa Yama,...