Letnie Porządki: Slayer i różne zmiany
Kompleksowe zmiany w umiejętności Slayer, nowe systemy blokowania zadań dla każdego Slayer Mastera oraz liczne usprawnienia jakości życia.
Aktualizacja bloga - wtorek, 22 lipca
Deweloperzy wrócili z krótką aktualizacją dotyczącą wcześniejszych propozycji. Zespół wyrażał wdzięczność za pozytywny odbiór bloga i wszystkie uwagi społeczności, podkreślając podekscytowanie związane z modernizacją umiejętności Slayer.
Zmiany w pierwotnych planach
Choć deweloperzy otrzymali wiele świetnych sugestii, które zostały odnotowane, nie planują dodawania znaczących ilości pracy do tego konkretnego projektu, aby móc dostarczyć go w odpowiednim czasie wraz z innymi ogromnymi wydaniami zaplanowanymi na ten rok. Zespół zdaje sobie sprawę, że gracze chcieliby więcej miejsc dla Adamant i Rune Dragons, więcej lokacji do “burstowania” przeciwników takich jak Nechryaele (szczególnie przy obecnym boomie graczy), ale nie są to rzeczy, które można dostarczyć w tej chwili.
Deweloperzy wycofują się z proponowanych zmian kosztów Rune dla zaklęć Arceuus - społeczność przedstawiła dobre argumenty, a zespół nie jest przekonany, że poprawki w tym obszarze są szczególnie konieczne. Dodatkowo, planują sprawdzić, dlaczego zadania Wilderness Slayer nie mogą być dodane do Task Storage i naprawić ten problem.
Decyzje Dotyczące Grupowania Zadań
Obecnie nie ma planów “grupowania” innych zadań podobnie do zmiany Metal Dragons. Giants były częstą sugestią, ale deweloperzy nie chcą, aby Royal Titans stały się zadaniem, gdzie twój przyjaciel równie dobrze mógłby wziąć zadanie Slayer, w przeciwnym razie traci na duowaniu z tobą - była to świadoma decyzja podjęta podczas wydania tych bossów w lutym.
Demons również często pojawiały się w sugestiach, ale zespół uważa, że Greater, Black i Abyssal Demons mają wszystkie unikalne przypadki użycia i powody do wykonywania. Grupowanie ich i łączenie wag miałoby ogromny wpływ na umiejętność i nie byłby to pozytywny wpływ.
Zmiany Summer Sweep-Up mają zostać wydane około sierpnia/września, a gracze mogą spodziewać się wydania The Final Dawn w Varlamore.
Zmiany w Umiejętności Slayer
Slayer to umiejętność, która po opanowaniu odblokowuje dostęp do świetnych metod treningu, lukratywnych tabel łupu i ekskluzywnych bossów. Jednak wprowadzenie kogoś do tej kultowej umiejętności pokazuje, że rzeczywiste jej zrozumienie to połowa bitwy.
Rewolucyjne zmiany w systemie blokowania
Indywidualne listy blokowania dla każdego Slayer Mastera
Od czasu przybycia Krystilii, gracze błagali o listę blokowania specyficzną dla Wilderness. Dotychczas było to zbyt wyczerpujące, czasochłonne i drogie, aby przestawiać listę blokowania za każdym razem, gdy chcieli spróbować Wilderness Slayer, a następnie wrócić do regularnego Slayera.
Wcześniej nie udało się tego dostarczyć z powodu zbyt dużych wyzwań technicznych. Teraz jednak deweloperzy mają technologię i chcą pójść jeszcze dalej: każdy Slayer Master otrzyma swoją własną listę blokowania.
Gracze nie będą musieli już odznaczać i ponownie ustawiać bloków podczas postępu, a także będą mogli optymalizować listy blokowania do osiągania różnych celów:
- Lista Turael eliminująca uciążliwe zadania podczas farmienia punktów
- Lista Duradel ustawiona na najlepsze XP na godzinę
- Lista Nieve dla maksymalnej liczby zadań Inferno
Nowa Struktura Kosztów Blokowania
Różni Slayer Masterzy będą mieli różne ceny za bloki:
- Turael/Aya i Spria: 40 punktów
- Mazchna/Achtryn: 50 punktów
- Vannaka: 60 punktów
- Chaeldar: 70 punktów
- Konar: 80 punktów
- Nieve/Steve: 90 punktów
- Duradel/Kuradal i Krystilia: 100 punktów
Gdy zmiany wejdą w życie, obecne listy blokowania zostaną zresetowane, a wszystkie wydane punkty zostaną zwrócone.
Odświeżony Interfejs Slayer Mastera
Wprowadzony zostanie kompletnie nowy interfejs pozwalający na:
- Przeglądanie każdego NPC, jakiego Slayer Master może przydzielić
- Sprawdzanie ilości potworów do zabicia w każdym zadaniu
- Wyświetlanie procentowej szansy otrzymania każdego zadania z obecnym układem bloków/odblokowań
- Oznaczenie czy zadanie może być przydzielone, nie jest odblokowane, czy jest zablokowane
- Blokowanie zadań bezpośrednio z interfejsu bez konieczności czekania na otrzymanie zadania
Zmiany punktów dla początkujących
Problem wczesnej gry
Jednym z problemów dla nowych Slayerów jest trudność w zdobywaniu Slayer Points, jeśli angażują się w umiejętność “zgodnie z przeznaczeniem”. Żaden nowy gracz nie chce słyszeć: “To zadanie jest beznadziejne, powinieneś wykonać 49 zadań Turael zabijając szczury i ptaki, potem zadanie Konar, potem powtórz to pięć razy i wtedy możesz zacząć grać.”
Zwiększenie Nagród dla Mazchna i Vannaki
Mazchna - nowe nagrody:
- 6 punktów za zadanie (wcześniej 2)
- 30 punktów za każde 10. zadanie
- 90 punktów za każde 50. zadanie
- 150 punktów za każde 100. zadanie
- 210 punktów za każde 250. zadanie
- 300 punktów za każde 1000. zadanie
Vannaka - nowe nagrody:
- 8 punktów za zadanie (wcześniej 4)
- 40 punktów za każde 10. zadanie
- 120 punktów za każde 50. zadanie
- 200 punktów za każde 100. zadanie
- 280 punktów za każde 250. zadanie
- 400 punktów za każde 1000. zadanie
Redukcja kosztów odblokowań
Progresja stanie się bardziej sensowna dzięki następującym zmianom:
- “Bigger and Badder” z 150 do 50 punktów - jest wiele potworów Slayer niskiego poziomu z wariantami Superior, ale zanim większość graczy odblokuje tę umiejętność, są już daleko poza nimi i pomijają je całkowicie
- Task Storage z 1000 do 500 punktów - system jest całkiem fajny, ale ma tylko niszowe zastosowanie
- “Ring Bling” z 300 do 150 punktów - jest tak wiele wyższych priorytetów na początku, że ten zostaje depriorytetowany
- “Slug Salter” i “Reptile Freezer” zredukowane do 10 punktów - kosztowały zbyt wiele punktów jak na miejsce, gdzie są rzeczywiście użyteczne
Połączenie zadań smoków
Problem z zadaniami metal dragons
Jako część Project Rebalance w ubiegłym roku, usunięto smoki z list zadań niektórych wczesnych Slayer Masterów, co zostało dobrze przyjęte. Problem polega na tym, że nawet później w grze, jest tak wiele typów zadań ze smokami, że nadal pojawiają się częściej niż niektórzy gracze by chcieli.
Nowe podejście do metal dragons
Deweloperzy chcą połączyć bronze, iron, steel, mithril, adamant i rune dragons w jedno zadanie “metal dragons”. Zwiększą również “domyślną” ilość do 20-40 i pozwolą na rozszerzenie zadań Metal Dragons do około 150-200. To oznacza, że teoretycznie można zabić 200 rune dragons na raz.
Wagi istniejących zadań zostaną połączone w zadania metal dragons, ale nieco niższe niż suma ich części, co oznacza częstsze lepsze zadania.
Zmiany w ziołach
Problem z herb sack
Częsty punkt frustracji związany z łupem z zadań średniego poziomu to sytuacja, gdy oszczędzasz punkty, kupujesz trudno dostępny Herb Sack, wyruszasz na kolejne zadanie i nagle twój ekwipunek jest pełen notowanych ziół. Odblokowanie QoL, na które ciężko pracowałeś, nie oszczędza ci wcale miejsca!
Konwersja na nienotowane zioła
Deweloperzy chcą sprawić, aby małe ilości notowanych ziół stały się nienotowane, dzięki czemu mogą być łatwo układane w Herb Sack. Lista stworzeń, których notowane zioła zostaną przekonwertowane na nienotowane (pamiętając, że dropują tylko 1-3 zioła na raz):
- Adamant Dragons
- Basilisk Knights
- Fossil Island Wyverns
- Lobstrosities
- Ancient Zygomites
- Shayzien Criminals
- Lizardman Shamans
- Drakes
Inne zmiany
Golembane i gargoyle
Wzmocnienie Granite Hammer
Golembane odnosi się do Barronite Mace, która posiada bonus obrażeń przeciwko golemom. Poza free-to-play, nie jest zbyt użyteczna.
Deweloperzy chcą nadać te same właściwości Granite Hammer - 30% wzrost obrażeń przeciwko kamiennym przeciwnikom. Naturalnie można myśleć “Okej, ale kiedy będę zabijał golemy?”, dlatego dodawanych jest więcej przeciwników do tej puli z celem nadania Granite Hammer zastosowania poza treningiem Strength na 50 Attack Pure.
Granite Hammer otrzyma 30% wzrost obrażeń przeciwko wszystkim gargoyle (poprzez nadanie im tagu ‘golem’), włączając Dusk, Dawn i Superior. To powinno uczynić go super atrakcyjną opcją i mniej rozczarowującym dropem z Grotesque Guardians.
Mage Training Arena: Rune pouch
Nowa alternatywa dla Rune pouch
Dla tych, którzy mają dość Mage Training Arena lub nie chcą spędzać godzin w Last Man Standing czy Slayingu bez Rune Pouch, wprowadzana jest tematycznie odpowiednia zmiana.
Za koszt 150 punktów Telekinetic, 150 punktów Graveyard, 1500 punktów Enchantment i 200 punktów Alchemy, gracze mogą zostać właścicielami nowego Rune Pouch. To powinna być miła średnia droga pod względem “czasu do zdobycia” między LMS a Slayer, mając jednocześnie dużo sensu i dając przydatne XP Magic.
Moon Keys
Drastyczna Poprawa Drop Rate
Deweloperzy potwierdzają, że obecne stawki nie są zbugowane i działają zgodnie z przeznaczeniem. Jednak to, co planowali, było absolutnie nieproporcjonalne do tego, co jest rozsądne dla połówek Combat. Połówki Skilling były częstsze niż zamierzono z powodu Shooting Stars dostarczających je graczom.
Nowe Drop Rates
Formuła jest dostosowywana, aby uczynić Tooth Half of (Moon) Key znacznie bardziej osiągalną:
NPC | Obecna Szansa | Proponowana Szansa |
---|---|---|
Frost Crab | ~1/11,000 | ~1/1,400 |
Blue Dragons (w Ruins of Tapoyauik) | ~1/1,500 | ~1/250 |
Amoxliatl | ~1/500 | ~1/125 |
Hueycoatl | ~1/150 | ~1/75 |
Varlamore: The Final Dawn będzie zawierał więcej źródeł tych połówek kluczy z drop rates zgodnymi z tymi dostosowanymi ofertami.
Collection Log
Helmet of the Moon zostanie dodany do Collection Log. Jest trudny do zdobycia, ale jest przedmiotem kolekcjonerskim, a gracze mają pełne prawo się nim pochwalić przed przyjaciółmi! Jeśli ktoś już go ma, będzie mógł go użyć na przedmiocie Collection Log, aby zaktualizować swój log.
Podsumowanie
Te zmiany reprezentują znaczący krok w modernizacji umiejętności Slayer i usunięciu długotrwałych problemów, które frustrują graczy od lat. Nowy system indywidualnych list blokowania dla każdego Slayer Mastera to rewolucyjna zmiana, która da graczom znacznie większą elastyczność w zarządzaniu swoimi zadaniami.
Zwiększenie punktów dla początkujących Slayer Masterów powinno sprawić, że wczesna gra będzie znacznie przyjemniejsza, a redukcja kosztów odblokowań sprawi, że ważne ulepszenia będą dostępne wcześniej w progresji gracza.
Wszystkie te zmiany mają zostać wprowadzone później tego lata, jeśli wszystko pójdzie gładko, dając graczom czas na przygotowanie się do nowych systemów i strategii.
Więcej szczegółów znajdziesz na oficjalnej stronie Old School RuneScape: https://secure.runescape.com/m=news/a=13/summer-sweep-up-slayer—misc?oldschool=1.
Autor

Edge
Ekipa OSRS.pl
Inne aktualności

Stackowalne Clue Scrolls już dostępne!
Długo wyczekiwana aktualizacja wprowadza stackowalne Scroll Boxes, pozwalając graczom gromadzić i pr...

Ankieta 84: AFK Timers i więcej
Tygodniowa aktualizacja wprowadza zmiany z Poll 84 oraz ulepsza Oficjalnego Klienta nowym, konfiguro...

Varlamore: The Final Dawn - premiera już za tydzień!
Finałowy rozdział ekspansji Varlamore przynosi masę nowej zawartości, w tym boss Delve, nową aktywno...