Interface Uplift — usprawnienia UI i QoL już wkrótce
Jagex zapowiada pakiet „Interface Uplift” z szeregiem usprawnień interfejsu — bez głosowania, zgodnie z zasadą „What We Won’t Poll”. W planach m.in. przełącznik minimapy na desktopie, pamiętanie zakładek w Combat Achievements, lepsze menu teleportów na mobile oraz wyszukiwarka Fairy Ring.
Interface Uplift — usprawnienia UI i QoL już wkrótce
Jagex wraca z pulą Quality of Life, tym razem bez samego… głosowania. To zestaw poprawek UI, które zgodnie z Polling Charter mieszczą się w „What We Won’t Poll”. Studio prosi o feedback — wiele z tych zmian to wciąż propozycje bez makiet i konceptów, dlatego wpis jest czysto tekstowy.
Interface Uplift — zmiany
Desktop Minimap Toggle
Gracze na desktopie zyskają możliwość minimalizowania minimapy — tak jak na mobile — aby zwolnić miejsce na ekranie i wygodniej poukładać orby (Hitpoints, Prayer, Run Energy, Special Attack Energy). Przyda się zarówno przy bossach, jak i podczas spokojnego skillingu.
Combat Achievements: pamiętanie ostatniej karty
Pełny rework interfejsu Combat Achievements musi poczekać, ale na już gra zapamięta ostatnio oglądaną kartę/zadanie. Dzięki temu przy kolejnym otwarciu nie trzeba ponownie przeklikiwać się do konkretnego bossa czy taska.
Shades of Mort’ton: Broken Coffin — ulepszenia
Niszowa, ale często zgłaszana prośba od graczy minigame’u Shades of Mort’ton. Szybkie usprawnienia użyteczności Broken Coffin:
- Zaktualizować opcje po prawym przycisku na Broken Coffin tak, by można było wyjmować Shade remains bez wchodzenia do okna „Configure”.
- Przy wyjmowaniu Shade remains z trumny — wyjmować maksymalnie możliwą liczbę.
- Jeśli w trumnie są różne typy Shade remains, wyjmować w pierwszej kolejności najwyższy tier (analogicznie do działania Herb Sack).
Teleporty przyjazne dla mobile (przełącznik)
Klasyczny interfejs „ponumerowana lista na zwoju” bywa na mobile zdradliwy — łatwo o misclick i teleport w złe miejsce. Proponowana jest nowa, nadal „oldschoolowa” wersja z większymi polami, jako opcjonalny toggle dla tych, którzy wolą dotychczasowy styl.
Spójne opcje dla pojemników
Wiele „sprytnych” pojemników działa podobnie, ale mają różne kolejności opcji po PPM. Plan: ujednolicić menu Coal Bag, Gem Bag, Herb Sack, Plank Sack i Essence Pouches według kolejności znanej z Coal Bag. Jeśli ktoś przywykł do innego układu — w kliencie domyślnym i w RuneLite dostępny jest Menu Entry Swapper.
Fairy Ring: wyszukiwarka, szybszy wybór i ulubione
W domyślnym kliencie zabrakło dotąd funkcji filtrowania miejscówek Fairy Ring po wpisaniu nazwy — mobile na tym traci. Zostanie dodane wyszukiwanie, przyspieszone „kręcenie” pierścieni oraz możliwość oznaczenia do 10 „ulubionych” destynacji.
Chugging Barrel: szybsze ładowanie mikstur
Użycie przycisku „Load” w dowolnym loadoucie Chugging Barrel pobierze odpowiednie mikstury bez konieczności otwierania Potion Storage. Wstępne prace sugerują dodanie ustawienia w Banku określającego, jak bank traktuje mikstury w banku vs. w potion storage — szczegóły pojawią się przy wydaniu zmian.
Mniejsze zmiany w UI
Szybki przegląd drobniejszych, ale przydatnych usprawnień interfejsu:
- Wyszarzenie ikony Home Teleport oraz przycisku „Teleport” w zakładce Grouping, jeśli dany teleport jest na cooldownie.
- Dodanie long-press/PPM na sidestones, by szybciej przełączać się tam, gdzie trzeba. Przykład: PPM na kamieniu Character Summary, by od razu przejść do „Quests”, „Achievement Diaries” lub „Character Summary”.
- +6 slotów dla loadoutów Rune Pouch (łącznie 10) oraz możliwość nadawania im nazw, żeby szybciej wybierać właściwy zestaw.
- Zaktualizowanie menu „Set Effects” przy niepełnych setach z bonusem. Przykład: części zbroi Inquisitor powinny pokazywać +0,5% do obrażeń i celności, a po założeniu full setu — dodatkowe +1%.
- Dodanie w Slayer Rewards UI osobnej karty, by odróżnić nagrody kosmetyczne od funkcjonalnych.
- Pozwolenie deponować przedmioty do S.T.A.S.H. Unit nawet, gdy są wciąż założone.
- Dodanie podpowiedzi (tooltip) po najechaniu na ikonę World Map, wyświetlając skrót Ctrl + M.
- Dodanie wiadomości na czacie informującą o wyczerpaniu punktów Prayer w Barrows — nowym graczom łatwiej będzie skojarzyć efekt z „latającą twarzą”.
- Skorygowanie ikony na world map, aby wyraźnie rozróżniały jednokierunkowe i dwukierunkowe skróty Agility.
- Przerobienie sekcji „Suggested world” w zakładce Grouping na przycisk, który umożliwi szybki hop na rekomendowany świat.
- Dodanie przycisku „Bank all” do ToB death chest.
- Wprowadzić proste GUI do odbioru/odzyskania Chompy Hunting Hat u Rantza oraz możliwość przechowywania kapeluszy w POH Costume Room.
- Dodanie opcji „Load-30” w menu PPM Dwarven Multicannon, by gracze z wyższymi tierami Combat Achievements nie marnowali cannonballs, jeśli nie potrzebują 45 lub 60.
- Opcjonalne ostrzeżenie przy deponowaniu wartościowych nasion do birdhouse na Fossil Island (toggle).
- Dodanie opcji toggle/configure dla Stony Basalt, aby domyślnie teleportował na dół Troll Stronghold — bez wymuszania lokacji z Hard Fremennik Diary.
- Dla bossów z trackowanymi czasami — dopisanie personal best do odpowiednich wpisów w Collection Log.
Więcej szczegółów znajdziesz na oficjalnej stronie Old School RuneScape: https://secure.runescape.com/m=news/a=13/interface-uplift---ui-qol-coming-soon?oldschool=1.
Autor

Edge
Ekipa OSRS.pl
Inne aktualności

Więcej światów, więcej mocy — droga do większej pojemności
Old School RuneScape rośnie jak nigdy, a Jagex rozbudowuje infrastrukturę: więcej światów, moderniza...

Ankieta 83: Aktualizacja Castle Wars
Nowe ulepszenia w Castle Wars wprowadzają poważne zmiany w mechanice rozgrywki, w tym zbalansowane d...

Deadman All Stars: Sezon 2 już Trwa!
Drugie starcie gwiazd Old School RuneScape w trybie Deadman rozpoczęte - sześć drużyn content creato...