Więcej światów, więcej mocy: droga do większej pojemności
Aktualizacja dotycząca rozbudowy infrastruktury serwerowej Old School RuneScape, w tym dodawania nowych światów, migracji do chmury i planów regionalnych serwerów.
Old School żyje jak nigdy wcześniej
Jeżeli ostatnio przemierzałeś głębiny, wędrowałeś po lądach lub stałeś w zatłoczonym GE, prawdopodobnie zauważyłeś, że Old School jest bardziej żywy niż kiedykolwiek. Platinum Age jest faktem i nie moglibyśmy być bardziej podekscytowani.
Wraz z napływem nowych i powracających graczy, zapotrzebowanie na światy gry gwałtownie wzrosło. Pracujemy intensywnie za kulisami, aby sprostać temu wyzwaniu, i dziś chcemy podzielić się tym, co już zrobiliśmy, co planujemy dalej oraz dlaczego to nie jest po prostu kwestia „dodania większej liczby serwerów lol”.
Nowe światy, nowe wyzwania
W ciągu ostatnich trzech tygodni uruchomiliśmy dodatkowe 43 światy w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Australii, a kolejne są w drodze. Jednak wrzucanie nowych światów do gry nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać.
Za każdym światem gry stoi złożona infrastruktura. Jeśli będziemy dodawać kolejne światy bez modernizacji podstawowych systemów, ryzykujemy spadkiem wydajności, lagami i niestabilnością – czego zdecydowanie chcemy uniknąć.
Nasze działania
- Dodajemy nowe światy w sposób stopniowy, aby monitorować wydajność i unikać przeciążenia. W przyszłym tygodniu planujemy dodać kolejne 20 światów w USA.
- Modernizujemy infrastrukturę, aby usunąć limity i zwiększyć „przestrzeń oddechową” dla każdego świata.
- Uruchamiamy światy hostowane w chmurze, zaczynając od US East Coast, co pozwoli na lepsze skalowanie i zabezpieczy architekturę serwerową na przyszłość. Planowane wdrożenie w ciągu miesiąca.
Co to oznacza dla serwerów regionalnych
Po pomyślnym wdrożeniu hostingu w chmurze będziemy mogli zrealizować coś, o co gracze prosili od dawna – regionalne serwery w nowych lokalizacjach.
Zamiast inwestować w fizyczny sprzęt w każdej części świata, chmura pozwoli nam skalować infrastrukturę do nowych regionów bez budowy wszystkiego od zera. To krok w stronę wsparcia graczy m.in. w Ameryce Południowej czy Azji Południowo-Wschodniej.
Spudworks: co napędza Twój świat gry?
Zajrzyjmy za kulisy razem z zespołem Spudworks, który najlepiej wytłumaczy, jak działają nasze światy.
Wzrost liczby graczy to większa odpowiedzialność serwerów. Przyjrzymy się, jak obecnie hostujemy światy OSRS, jakie działania podejmujemy, by zwiększyć pojemność i jak planujemy sprawić, by hosting był bardziej elastyczny.
Hosting świata OSRS
Światy gry działają na maszynach wirtualnych (VM) uruchamianych na fizycznym komputerze (Hypervisor). VM są hostowane w regionalnych centrach danych w celu zmniejszenia opóźnień.
Jagex korzysta z Amazon Web Services, ale obecnie głównie do usług globalnych, takich jak Jagex Accounts, Player Saves i analiza danych.
Jagex-ey Royals
- Używamy procesorów Intel 4GHz – stosunkowo wysokiej częstotliwości jak na serwery.
- System VMWare vSphere z maszynami wirtualnymi Linux (rozważamy zmianę w przyszłości).
Więcej światów = więcej komplikacji
Dodanie wielu nowych światów zwiększa stosunek vCPU do fizycznych CPU. Nadmierne „overcommitowanie” może pogorszyć wydajność, gdy wiele maszyn wirtualnych konkuruje o ograniczoną liczbę rdzeni.
Dodatkowo, im więcej graczy w świecie, tym więcej skryptów i procesów musi być wykonywanych w każdej grze tick (0,6 s). Ważne jest, aby czas przetwarzania był możliwie krótki i stały.
Optymalizacje i przykłady
- Monitorujemy top 200 najbardziej obciążających skryptów gry.
- Przykład: po premierze Varlamore Gemstone Crab stał się najbardziej wymagającym NPC – kod został szybko zoptymalizowany.
- W 2022 r. podwoiliśmy szybkość działania silnika skryptów.
- Ostatnio zmodernizowaliśmy system przesyłania aktualizacji obszarów w ramach przygotowań do Sailing.
Kroki natychmiastowe
- Dodaliśmy 15 nowych światów i przekonwertowaliśmy 9 F2P na Members.
- W przyszłym tygodniu planujemy kolejne 20 światów w USA.
Kolejny krok: pojemność chmurowa
Od pewnego czasu migrujemy nasz Core do AWS i integrujemy go z naszą infrastrukturą lokalną. Dzięki AWS Direct Connect możemy umożliwić centrom Edge Tier korzystanie z AWS przy wzroście zapotrzebowania oraz uruchamiać nowe regiony w całości oparte na AWS.
Więcej szczegółów znajdziesz na oficjalnej stronie Old School RuneScape: https://secure.runescape.com/m=news/more-worlds-more-power-the-road-to-greater-capacity?oldschool=true.
Autor

Edge
Ekipa OSRS.pl
Inne aktualności

Letnie porządki: walka i łupy
Jagex wprowadza znaczące zmiany w systemie słabości żywiołów, tabelach łupów oraz mechanikach bossów...

Yama: Spokój przed Burzą Kontraktów
Cicha aktualizacja przygotowująca grunt pod piątkowe wprowadzenie systemu kontraktów dla bossa Yama,...

Osiągnięcia walki Yamy i więcej!
Najnowsza aktualizacja wprowadza Combat Achievements dla Yamy, zwiększa podatek GE do 2%, oraz zawie...