Sailing – przegląd XP i kolejne poprawki
Jagex przycina XP z Crystal Extractor, osłabia ekstremalnie AFK-owe Shipwreck Salvaging i wzmacnia wybrane Port Tasks, jednocześnie ujawniając szczegółowe drop rate’y Sailing i dorzucając pakiet poprawek jakości życia.
Usiądź wygodnie i trzymaj się Crystal Extractor, bo w tym tygodniu Sailing dostaje solidną porcję balansowania XP oraz garść usprawnień w samym skillu. Twórcy przyglądają się rzeczywistym tempom trenowania, odcinają najbardziej przegięte metody i robią miejsce na dalszy rozwój Sailing w kolejnych latach.
Jak Jagex patrzy na balans Sailing
Zespół podkreśla, że zbalansowanie całego nowego skilla – szczególnie tak szerokiego jak Sailing – to długi proces, a obecne zmiany są kolejnym krokiem, a nie ostateczną wersją. W aktualizacji pojawiają się zarówno buffy, jak i nerfy: część metod zwalnia, inne dostają wyższe stawki XP, a całość ma lepiej pasować do długoterminowej progresji w Old School RuneScape.
Sailing ma sensownie współgrać z resztą gry przez lata, a nie być sprintem do 99 w pierwsze dwa tygodnie. Dlatego twórcy wolą skupić się na długowieczności i przestrzeni na przyszłe metody, niż utrzymywać „wyścig do mety” z pierwszych dni po premierze. Jednocześnie zaznaczają, że te poprawki też nie będą ostatnie – balans Sailing będzie iteracyjny i mocno oparty zarówno na danych, jak i opiniach społeczności.
Jeszcze w tym roku w grze pojawi się rozbudowana ankieta (Opinion Survey) wykorzystująca nowy system głosowania. Ma ona zebrać od graczy szczegółowy feedback m.in. o:
- Ship Combat – największe bolączki, szybkie poprawki kontra długofalowe zmiany oraz wpływ dostępności zasobów i unikatów na fun.
- Deep Sea Trawling – czy nagrody i XP są adekwatne do wkładu pracy.
- Ogólny balans XP – jak obecnie wypada progresja Sailing i jak wpływają na nią dzisiejsze zmiany.
- Drop rates – odczucie „time to complete / time to obtain” różnych zasobów i jak zmiany w walce na morzu wpływają na motywację.
- Priorytety bólu – które trudniejsze do naprawienia problemy powinny zostać ruszone najpierw.
- Obawy Iron/Ultimate Iron – jakie unikalne utrudnienia ich dotykają i jakie zmiany mogłyby zmniejszyć frustrację przy zachowaniu ducha tych trybów.
Twórcy przypominają też, jak docelowo mają pozycjonować się główne aktywności Sailing pod względem XP/h i intensywności:
- Barracuda Trials – najbardziej wymagająca, skillowa metoda, top XP w swoim level bracket, ale z dość statycznym XP skalującym się głównie z prędkością łodzi i umiejętnościami gracza.
- Courier Port Tasks – „chleb powszedni” Sailing, ważne w większości zakresów poziomów, czasem błyszczą bardziej między kolejnymi trialami.
- Salvaging – metoda głównie AFK, nastawiona na łupy i XP, z możliwością tick-manipulation dla zainteresowanych.
- Bounty Port Tasks – trening Sailing przez combat, ale celowo nie balansowany jako top XP – ma być raczej sposobem na unikatowe dropy przy rozsądnym XP pobocznym.
- Deep Sea Trawling – hybryda Fishing/Sailing, nastawiona na drogie ryby, a nie na XP.
- Ogólna filozofia brzmi: „Level is king” – wyższe levele powinny dawać lepsze XP niż niższe, zanim weźmie się pod uwagę intensywność metody.
Crystal Extractor – duży nerf, ale dalej warto
Crystal Extractor okazał się najbardziej kontrowersyjnym elementem balansu Sailing. To facility dostępne od 73 Sailing, kosztujące około 2 mln GP, które generuje wind mote co 60 sekund, dając 600 Sailing XP przy zebraniu. Realnie przekładało się to na około 1 200 000 XP/h efektywnie w czasie samej interakcji i mniej więcej 34 000 dodatkowego XP/h, jeśli gracz klikał extractor raz na minutę.
W teorii Crystal Extractor miał wyrównywać dystans między mniej intensywnymi metodami (Port Tasks, Salvaging) a Barracuda Trials. W praktyce okazał się na tyle mocny i wygodny, że wypaczał balans całego skilla. Dlatego:
- XP za pojedynczy harvest spada z 600 XP do 250 XP.
- Oznacza to mniej więcej 14 000 XP/h z samego Crystal Extractor, zamiast ~34 000.
- Efektywne XP/h podczas samego klikania pozostaje bardzo wysokie (wciąż około 500k XP/h w czasie interakcji), ale przestaje być „płaskim” dodatkiem +34k XP/h dla wszystkich metod.
W zamian twórcy zyskują dużo większą swobodę w balansowaniu pozostałych aktywności, bo nie muszą już liczyć z góry stałego +34k XP/h.
Jednocześnie Crystal Extractor dostaje ulepszenie jakości życia: będzie generować ładunki również wtedy, gdy stoisz w porcie – dopiero po mniej więcej 10 sekundach biegania po lądzie przestaje naliczać moty. Jeśli uwiniesz się szybko z załadunkiem/rozładunkiem, nie przerwiesz sobie ciągłości XP.
Barracuda Trials nie dostają dodatkowych zmian XP – i tak pośrednio tracą przez nerf Extractora, a Jagex jest zadowolony z ich pozycji względem reszty metod.
Port Tasks – buff dla Courierów od 40+ Sailing
Port Tasks nadal mają być średnio intensywną metodą, pomiędzy Shipwreck Salvaging a Barracuda Trials. Szczególnie Courier Tasks w niektórych zakresach poziomów były zbyt słabe względem alternatyw.
Dlatego:
- Od poziomu 40 Sailing wzwyż XP za ukończenie wszystkich Courier tasks rośnie o ok. 15%.
Ma to szczególnie poprawić atrakcyjność Courierów:
- między Barracuda Trials na poziomach 40–55 i 60–70,
- oraz jako luźniejsza metoda dla graczy od ~90+ i po 99 z rosewood upgradem maksującym prędkość łodzi.
XP z Bounty Tasks nie jest obecnie zmieniane – po pierwsze dlatego, że Ship Combat wymaga większego przeglądu, zanim zbliży się do „meta”, a po drugie dlatego, że te taski mają służyć głównie jako okazja do polowania na rzadkie sea creature dropy przy okazji zdobywania XP.
Deep Sea Trawling – na razie obserwacja
W tym tygodniu nie ma bezpośrednich zmian dla Deep Sea Trawling, ale Jagex wyraźnie odnosi się do dyskusji w społeczności. Intencją tej aktywności jest bycie:
- metodą o niższych XP/h,
- za to z silnym outputem ryb, które są unikalne i wartościowe.
Twórcy rozumieją jednak, że przy osłabieniu Crystal Extractor, obecny XP za Trawling może nie być wystarczający do intensywności, jakiej wymaga ta aktywność. W najbliższym czasie będą zastanawiać się, czy i jak podnieść jej atrakcyjność, jednocześnie nie zalewając gospodarki nowymi potężnymi rybami.
Shipwreck Salvaging – cięcie ekstremalnego AFK, buff dla high-intensity
Shipwreck Salvaging miało być prostą, AFK-ową formą treningu, ale w praktyce okazało się bardzo złożone – i miejscami zdecydowanie zbyt mocne. Twórcy wypunktowali szereg możliwych podejść, od pełnego self-salvage i self-sort po kombinacje z jednym lub dwoma crewmate’ami, 2-tick/1.5-tick i dropowaniem salvage.
Szczególnie mocna okazała się konfiguracja z Salvaging Station, gdzie Two Crewmates Salvage + Self Sort dawały:
- prawie 30 minut pełnego AFK,
- przy bardzo solidnych stawkach XP,
- w praktyce czyniąc to jedną z najmocniejszych AFK metod w całej grze, zwłaszcza w połączeniu z Crystal Extractor.
Do tego dochodził bug, w którym crewmates salvowali co 3 ticki, podczas gdy gracz co 4 ticki – czyli załoga była szybsza niż kapitan.
Cele zmian w Salvaging
Jagex jasno formułuje cele:
- Osłabić AFK Salvaging tak, by górny pułap XP/h był tylko trochę powyżej innych AFK metod, np. Redwood Woodcutting.
- Utrzymać sensowność średnio AFK podejść (crew salvage + gracz sortuje), ale zmniejszyć przewagę XP z samego sortowania.
- Poprawić kilka bolączek jakości życia podczas salvagingu.
- Wzmocnić output intensywnego Salvaging, tak aby high-intensity metody mogły realnie konkurować z Barracuda Trials.
Ulepszenia jakości życia w Salvaging
W ramach QoL:
- Crewmates zapamiętują przypisane zadania po wylogowaniu – po ponownym wejściu wracają do Salvaging.
- Zasięg „Salvage range” liczony jest teraz od pozycji haka, a nie łodzi, co zmniejsza różnice między tym, co widzi gracz, a co może podnieść załoga.
- Crewmates salvują w tym samym tempie co gracz – nie są już szybszymi „botami”.
- Dodano więcej „double Salvage spots” na wszystkich wrakach i poprawiono ich dostępność/orientację, żeby ograniczyć utykanie w kolizjach.
- Jolly Jim dostaje wyższą Deckhandiness (4), co daje dwóch crewmate’ów zdolnych używać Dragon salvaging hooks.
Zmiana ticków i sukces rate
Gracz i załoga będą salvować w cyklu 5-tick, zamiast dotychczasowych 4 ticków. To oznacza wolniejsze akcje, ale w zamian:
- rosną szanse sukcesu dla wszystkich typów wraków, tak żeby XP/h przy aktywnym salvowaniu było zbliżone albo lekko niższe, przy jednoczesnym zwiększeniu AFK czasu na pojedynczą akcję.
Nowe szanse sukcesu:
- Małe wraki: +11% szansy sukcesu.
- Fisherman: +14%.
- Barracuda: +15%.
- Large: +16%.
- Pirate: +21%.
- Mercenary: +18%.
- Fremennik: +16–21%.
- Merchant: +16–22%.
Buff XP za samo wyciąganie Salvage
Wyższe XP za pojedyncze udane salvowanie dla wyższych wraków:
- Pirate shipwreck: 76 XP zamiast 63 XP.
- Mercenary shipwreck: 138 XP zamiast 127 XP.
- Fremennik shipwreck: 162 XP zamiast 150 XP.
- Merchant shipwreck: 200 XP zamiast 190 XP.
Nerf XP za sortowanie Salvage
Żeby mniej premiować „siedzenie przy skrzynce” i dwóch AFKujących crewmate’ów, XP za sortowanie Salvage zostaje mocno obcięte:
- Barracuda salvage: 13 XP zamiast 15,5 XP.
- Large salvage: 20 XP zamiast 24 XP.
- Pirate salvage: 26 XP zamiast 31,5 XP.
- Mercenary salvage: 30 XP zamiast 63,5 XP.
- Fremennik salvage: 32 XP zamiast 75 XP.
- Merchant salvage: 34 XP zamiast 95 XP.
W uproszczeniu twórcy szacują:
- około 20–30% nerfa dla AFK salvaging od 35+ wraków,
- za to około 20% buffa dla metod high-intensity,
- przy czym najciężej oberwą konfiguracje, które silnie polegały na Crystal Extractor.
Dzięki przesunięciu większej części XP na samo salvowanie (a nie sortowanie), upgrade’y haka będą bardziej odczuwalne – do tej pory spora część potencjału ginęła przy nadmiernym znaczeniu Sorting XP.
Horizon’s Lure – bonus XP wreszcie wszędzie
Przy okazji powyższych zmian naprawiono też Horizon’s Lure, tak aby +2,5% bonus do XP działał na wszystkie aktywności Sailing:
- zbieranie z Crystal Extractor,
- Sorting/Salvaging na łodzi (oraz sortowanie w porcie, jeśli łódź ze „włączonym” kegiem jest zadokowana),
- oddawanie Port Tasks (także z boatem z kegiem),
- trimming the sails,
- zbieranie skrzyń w Barracuda Trial,
- ukończenie samego trialu.
Sailing – drop rate’y i mechaniki
W drugiej części wpisu Jagex publikuje szczegółowe drop rate’y nowych potworów, bossów i aktywności Sailing, zgodnie z zasadą pełnego ujawnienia w ciągu dwóch tygodni od update’u. To ogromna lista – trafia więc do sekcji „rozwiń”.
Shellbane Gryphon
- Belle’s folly – 1 na 400.
- Gull pet – 1 na 3000.
- Jar of feathers – 1 na 2000.
- Elite clue – 1 na 200.
Gryphon
- Horn of Plenty – 1 na 2500 off-task, 1 na 1000 on-task.
Aquanites
- Aquanite Tendon – 1 na 3500 off-task, 1 na 750 on-task.
Farby dla statków
- Barracuda – drop tylko przy osiągnięciu czasu Marlin w trialu:
- Tempor Tantrum – 1 na 240.
- Jubbly Jive – 1 na 220.
- Gwenith Glide – 1 na 400.
- Shark:
- 1 na 36 za ukończenie dowolnego Port Task.
- Inky:
- Pygmy kraken – 1 na 3000.
- Spined kraken – 1 na 2500.
- Armoured kraken – 1 na 2000.
- Vampyre kraken – 1 na 1500.
- Angler’s:
- bazowo – 1 na 18 000.
- z Shimmering shoal – 1 na 16 200.
- Salvor’s (tylko z martial salvage):
- 1 na 24 000.
Dragon Sheet
- Strykewyrm off-task – 1 na 400.
- Strykewyrm on-task – 1 na 100.
- Frost dragons off-task – 1 na 200.
- Frost dragons on-task – 1 na 55.
- Great white shark i Armoured kraken – szczegóły poniżej.
Dragon Nails
- Merchant shipwreck – 1 na 2000.
- Frost dragon – 1 na 65.
- Narwhal – 1 na 1024.
Dragon Cannonballs
- Pirate shipwreck – 1 na 3000.
- Mercenary shipwreck – 1 na 3000.
- Merchant shipwreck – 10 na 4240.
- Frost dragon – 2 na 130.
- Great white shark – 2 na 100.
- Vampyre kraken – 2 na 120.
- Orca – 2 na 92.
- Aquanite – 1 na 128.
Broken Dragon Hook
- Great white shark – 1 na 1023.
Mechanika dropów – Great White Shark
Great white sharks mają 1 na 1023 szansy na wejście na „dragon table”. Dotąd przez buga ta tabela nie działała poprawnie, ale update to naprawia. Po udanym rolu tabela rozkłada się tak:
- Large dragon keel part – 1 na 6.
- Dragon keel part – 1 na 6.
- Dragon sheet – 4 na 6 (przy dropie wypada 1–2 sztuki).
Mechanika dropów – Armoured Kraken
Armoured Kraken mają 1 na 256 szansy na wejście na swoją „dragon table”. Po udanym rolu:
- Large dragon keel part – 1 na 5.
- Dragon keel part – 1 na 5.
- Dragon sheet – 3 na 5 (drop 1–2 sztuki).
Echo Pearl
- Orca – 1 na 512.
- Dolphin – 1 na 10 000.
Swift Albatross Feather
- Albatross – 1 na 200.
Narwhal Horn
- Narwhal – 1 na 100.
Squid Beak
- Jumbo squid – 1 na 512.
- Swordtip squid – 1 na 1024.
Ray Barbs
- Eagle ray – 1 na 300.
- Butterfly ray – 1 na 300.
- Sting ray – 1 na 150.
- Manta ray – 1 na 100.
Bottled Storm
- Armoured kraken – 1 na 1024.
- Vampyre kraken – 1 na 512.
Shipwreck Salvaging – unikatowe dropy
- Dragon cannon barrel:
- 1 na 20 000 z Opulent salvage.
- Boat bottle:
- Small – 1 na 750.
- Fisherman – 1 na 750.
- Barracuda – 1 na 500.
- Sailor’s amulet (inert):
- Small shipwreck – 1 na 2000.
- Fisherman – 1 na 1500.
- Barracuda – 1 na 1000.
- Large – 1 na 500.
- Pirate – 1 na 450.
- Mercenary – 1 na 400.
- Fremennik – 1 na 350.
- Merchant – 1 na 300.
- Salvaging uniques (np. rusty locket):
- wszystkie – 1 na 3000.
- Clue Scrolls:
- Small shipwreck – 1 na 300 na Beginner Clue.
- Fisherman shipwreck – 1 na 300 na Easy Clue.
- Barracuda shipwreck – 1 na 300 na Medium Clue.
- Mercenary shipwreck – 1 na 500 na Hard Clue.
Pet Soup – Sailing pet
Pet Soup dropi tylko z rzutów gracza – załoga nie roluje szansy na pety.
- Barracuda Trials:
- Tempor Tantrum – 1 na 16 000.
- Jubbly Jive – 1 na 11 500.
- Gwenith Glide – 1 na 9000.
- Port tasks:
- skala zależna od wymaganego levelu taska,
- od 1 na 6000 na poziomie 1 do 1 na 3150 na 99.
- Trimming the sails:
- 1 na 120 000.
- Charting:
- 1 na 30 000 na chart.
- Trawling:
- 1 na 360 000 za każdą „fishing attempt”, czyli XP drop z Sailing.
- Salvaging:
- Small – 1 na 800 000.
- Fisherman – 1 na 500 000.
- Barracuda – 1 na 300 000.
- Large – 1 na 280 000.
- Pirate – 1 na 275 000.
- Mercenary – 1 na 260 000.
- Fremennik – 1 na 230 000.
- Merchant – 1 na 160 000.
Giant Fish
Bazowe szanse z konkretnych shoali:
- Giant blue krill – 1 na 2000.
- Golden haddock – 1 na 2000.
- Orangefin – 1 na 4000.
- Huge halibut – 1 na 4000.
- Purplefin – 1 na 6000.
- Swift marlin – 1 na 6000.
Shimmering shoal:
- 1 na 1000 na roll rzadkiej ryby.
- Rozkład:
- Krill – 45/100.
- Haddock – 40/100.
- Yellowfin – 10/100.
- Halibut – 5/100.
Glistening shoal:
- 1 na 2000 na roll rzadkiej ryby.
- Rozkład:
- Yellowfin – 45/100.
- Halibut – 40/100.
- Bluefin – 10/100.
- Marlin – 5/100.
Vibrant shoal:
- 1 na 3000 na roll rzadkiej ryby.
- Rozkład:
- Bluefin – 50/100.
- Marlin – 50/100.
Inne zmiany Sailing
Po gęstym od liczb fragmencie Jagex wrzuca zestaw prostszych, ale przyjemnych poprawek Sailing:
- XP Rewards takie jak XP Lamps czy Tears of Guthix można teraz używać na Sailing.
- Hitbox Lost Supplies został dopasowany do modelu, co powinno ułatwić ich podnoszenie.
- Model i clickbox Cargo Hold zostały lekko powiększone, by łatwiej było w nie trafić.
- Gracze nie powinni już logować się w ostatnim porcie po wylogowaniu przy mooring point na wyspie – miejsce logowania ma być spójne z pozycją łodzi.
- Shipwrights mogą naprawić łódź za 50 GP za każdy Hitpoint.
- Łódź automatycznie leczy się do pełna przy upgrade’owaniu keel lub hull.
- Cargo crates z Courier tasks nie liczą się już do limitu Cargo Hold dla UIM – to tymczasowe rozwiązanie, zanim ustalony zostanie lepszy, długofalowy plan dla UIM i Port Tasks.
- Usunięto niewidzialne ściany w Fremensund w pobliżu Meaty Aura Logist.
- Wszystkie Chum Stations mają teraz wymaganie Sailing do użycia odpowiadające wymaganiu do ich budowy – jeśli możesz zbudować, możesz użyć.
- Domyślne ustawienia zmieniono tak, by użycie przycisku „Check Materials” przy boat upgrades domyślnie wyświetlało wiadomość na czacie.
- Diving gear nie jest już kasowane po zdeponowaniu w Cargo Hold.
- Zagadkę Mermaid związaną z hełmem zaktualizowano o dodatkowe poprawne rozwiązanie.
- Naprawiono buga, w którym gracze sortujący Merchant Salvage w niektórych sytuacjach byli błędnie informowani, że nie spełniają wymagań Sailing do sortowania.
- Gracze nie mogą już wejść na „sailable” tiles w Varlamore i Laguna Aurorae i teleportować się w ten sposób do Port Sarim.
- Planks z Plank Sack można teraz wykorzystać przy budowie facilities na łodzi.
- Captain’s Log nie sugeruje już, że dowody na obecność Sharhai znajdują się na zachód od Vatrachos Island – właściwie leżą na wschód.
- Frost Dragons mają szybszy respawn – 4,5 sekundy zamiast 18.
- Frost Dragons mogą być teraz zabijane w jaskini na Grimstone dostępnej tylko podczas Slayer taska.
Hotfixy po poprzednim Game Update
Przypomniano też o hotfixach z zeszłego tygodnia:
- Crystal Extractor poprawnie resetuje teraz progres przy starcie nowego Barracuda Trial.
- Naprawiono buga, dzięki któremu gracze mogli wchodzić na cudze łodzie podczas Gwenith Glide, co pozwalało bić nierealne World Recordy – wraz z poprawką zresetowano WR i nielegalne PB.
Z-buffer – pakiet poprawek graficznych
Po wdrożeniu nowego systemu głębi 3D (Z-buffer) zespół konsekwentnie szlifuje drobne artefakty graficzne. W tym tygodniu:
- Player-owned house constructions i dekoracje wyświetlają się poprawnie, z pełnymi teksturami i detalami.
- Wejście do gem mine w Shilo Village pokazuje się jako otwarte, a nie zablokowane.
- Kominek przy ścianie niedaleko Orthus Farm przestał nachodzić na budynek.
- Naprawiono odbicie Ancient Mushroom na Fossil Island oraz ścianę przy Fortis Colosseum, eliminując migotanie i glitche.
- Ogony quetzali nie przenikają już przez sterty siana.
- Cień Seed Vault nie migocze i nie nachodzi na podłogę.
- Ritual circles z eventu Enchantment of Forestry leżą teraz prawidłowo na ziemi, bez wcinania się w nierówny teren.
Twórcy podkreślają, że to proces ciągły i kolejne drobne usprawnienia mogą pojawiać się także między głównymi aktualizacjami. Listę znanych problemów można śledzić na oficjalnym Discordzie OSRS w kanale #zbuffer-known-issues.
Pozostałe zmiany
Na końcu wpisu pojawia się jeszcze krótka lista zmian niezwiązanych bezpośrednio z Sailing:
- Naprawiono błąd, w którym gracze dostawali gwarantowanego Mimica dopiero przy 26. casket (lub 11. Master), zamiast docelowego 25. Elite albo 10. Master.
- Specjalny atak Blue Moon Spear teraz „odmraża” tylko NPC faktycznie objęte efektami zamrożenia/binda – działa poprawnie na Yama i nie ściąga zamrożenia z innych bossów, na których nie powinien.
- Z wyłączeniem światów PvP i Deadman, gracze, którzy w tym samym ticku zaczynają zbierać plony z allotmentu i używają ich na compost bin, znów będą automatycznie kontynuować zbieranie i kompostowanie aż do opróżnienia pola lub zapełnienia bin.
- Poprzednio przestało to działać, gdy poprawiono obsługę przedmiotów używanych na scenerii, żeby nie blokować efektów binda (np. Ice spells). Ponieważ te efekty najbardziej liczą się w PvP, przywrócono wygodę korzystania z compost bin na światach non-PvP (z wyłączeniem Deadman).
- Poprawiono pozycjonowanie interfejsu, usuwając przerwę na górze ekranu przy przesuwaniu mapy na desktopie.
- Miejsce na water pump na Vatrachos Island poprawnie zmienia wygląd po zbudowaniu pompy.
- Z Thieving skill guide usunięto trollface.
PvP World Rota
Na koniec tradycyjna informacja o rotacji PvP:
- PvP rota przeszła na Period B.
- Aktualne światy:
- 560 (UK) – PvP World.
- 319 (US) – Bounty Hunter World.
- 579 (US) – High-Risk PvP World.
- 561 (UK) – Free-to-Play PvP World.
- 580 (US) – LMS Competitive.
- World 390 (AUS) dla LMS Competitive został dezaktywowany w tej rotacji.
- World 569 (AUS) dla Bounty Hunter również został dezaktywowany.
- PvP Arena używa w tym tygodniu loadoutów „Max/Med” w Ranked Duels i Tournaments.
Więcej szczegółów znajdziesz na oficjalnej stronie Old School RuneScape: https://secure.runescape.com/m=news/sailing-xp-review—further-fixes?oldschool=1.
Autor
Edge
Ekipa OSRS.pl
Inne aktualności
Nagrody za Aktywność Fletching - Varlamore: Ostatni Świt
Poznaj szczegóły nagród za nową aktywność Fletching w Varlamore, w tym specjalny nóż do łucznictwa i...
Varlamore: The Final Dawn - premiera już za tydzień!
Finałowy rozdział ekspansji Varlamore przynosi masę nowej zawartości, w tym boss Delve, nową aktywno...
Nowy Renderer Beta już dostępny!
Zespół Old School RuneScape uruchamia nowy renderer w wersji beta, wprowadza ulepszenia do Stackable...