Przepisanie Player-Owned House i więcej poprawek
Aktualizacja przynosi pełne przepisanie systemu Player-Owned House (PoH) — bez widocznych zmian w rozgrywce — oraz pakiet poprawek dla bossa Delve, klienta i mobile. Do tego krótkie stress-testy Sailing i premiera albumu The Land of Kourend.
Tym razem na wierzchu może być skromnie, ale pod maską zaszła duża zmiana: kompletne przepisanie systemu Player-Owned House (PoH). Do tego kilka szlifów dla bossa Delve, poprawki klienta i mobile, test obciążeniowy Sailing oraz premiera albumu The Land of Kourend.
PoH w przebudowie
Aktualizacja zawiera zakulisowe, pełne przepisanie kodu obsługującego Player-Owned House. W idealnym scenariuszu nie odczujecie różnicy – domy powinny działać tak jak dotychczas. Celem było unowocześnienie starego, problematycznego kodu, aby łatwiej go utrzymywać i rozwijać w przyszłości.
Zmiana przeszła szerokie testy, ale skala prac oznacza ryzyko drobnych „niespodzianek” (znajome duchy w krzesłach, znikające ściany, portale w próżnię i te sprawy). Jeśli zauważycie coś nietypowego, dajcie znać. To dopiero krok w dłuższej drodze – dzięki za cierpliwość, gdy budujemy fundamenty pod „domy przyszłości”.
Delve — aktualizacje i co obserwujemy
W zeszłym tygodniu wdrożono kilka hotfixów dla bossa Delve (lista zmian dostępna tutaj). Dziś dochodzą kolejne poprawki:
- Dalsza modyfikacja kształtu pocisku Ranged, aby wyraźniej odróżniał się od Melee.
- Naprawiono błąd, przez który wartościowe dropy z Doom of Mokhaiotl nie były ogłaszane na czacie klanowym.
Odpowiadamy na Wasze uwagi
Attack speed delay na Volatile Earth
- Zgłoszone „spowolnienie” ataków na Volatile Earth działa zgodnie z założeniami. 1-tickowy bonus dotyczy tylko broni Demonbane przeciw demonom — a Volatile Earth nie jest demonem.
Large grub — nieporozumienie wokół obrażeń
- Sformułowanie „triple-punishing damage” mogło być mylące. Kara dotyczy gracza; larwa nie zadaje potrójnych obrażeń bossowi. Blog został doprecyzowany.
Szybkie/nieoczekiwane zmiany faz (Melee Punish → Blue Shield)
- Problem powinien być rozwiązany. Wejście Doom w fazę tarczy wyzwala teraz timer ataku, a nie „on-hit”. Po fazie orbsów boss poczeka też na dwa ataki, zanim włączy tarczę.
Co to oznacza w praktyce:
- Osiągnięcie 75% HP nie wyzwala natychmiastowej tarczy — Doom najpierw dokończy bieżący atak.
- Po specjalnym ataku Volatile Earth boss zawsze wykona dwa ataki, zanim przejdzie do tarczy.
- Zapobiega to rzadkim sytuacjom, w których eksplozje larw lub strzały w locie omijały okno kary i wymuszały natychmiastową tarczę.
Dla większości graczy to usprawnienie płynności i przewidywalności walki. Wiemy jednak, że nieliczni high-end Delvers mogą mieć trudniej z „przetrzymywaniem” końcówki na drugie Volatile Earth — teraz wymaga to przejścia przez dodatkową tarczę. Będziemy to obserwować.
„Nieuniknione” obrażenia przy wczesnym Melee punish
- Wyzwolenie kary Melee w „złym” ticku na wyższych poziomach Delve może skutkować dwoma nakładającymi się trafieniami od Dooma. Na razie zostaje — ma nagradzać precyzję i przygotowanie.
Eye of Ayak vs. Doom’s Beam Charge
- Eye of Ayak działa teraz podobnie do Demonbane przeciw mage grubs, ale nie będzie przerywać Doom’s Beam Charge. Dałoby to zbyt szybkie zdejmowanie tarczy. Ponieważ starcie i tak wymaga Scorching Bow (pewny interrupt na dystans), chcemy utrzymać zamierzony rytm i wyzwanie.
Ogólnie jesteśmy zadowoleni z poziomu trudności. Wciąż badamy kilka zgłoszonych błędów i uważnie śledzimy Wasz feedback oraz dane z rozgrywki.
Client i Mobile — aktualizacje
- Naprawiono błąd, w którym zamknięcie licznika XP w wysuwanym panelu dublowało ostatni wpis i tworzyło „ghost” tracker.
- Na mobile naprawiono sytuację, w której dotyk w pobliżu przycisków panelu bocznego mógł przypadkowo klikać elementy gry pod UI.
- Przywrócono opcję „limit framerate” w ustawieniach wyświetlania panelu bocznego na mobile.
- Uczestnicy nowej Renderer Beta zobaczą poprawki migotania, przenikania terenu i geometrii m.in. w Lumbridge, Lumbridge Swamp, Player-Owned Houses, Wizard’s Tower oraz na moście w Prifddinas.
- Naprawiono wizualny problem, przez który Amulet of Glory i podobne amulety traciły detal wewnętrznego klejnotu w Renderer Beta.
Sailing — stress test (14 sierpnia)
Czwartek, 14 sierpnia: jeden świat beta będzie dostępny po 15 minut, czterokrotnie w ciągu dnia — o 15:00 BST, 15:30 BST, 16:00 BST i 16:30 BST. Start ogłosimy komunikatem w grze. Bez zapisów i wymagań — każdy może pomóc.
To test obciążeniowy infrastruktury (nie zawartości Sailing). Zagracie krótki minigame i (oby) spotkacie innych żeglarzy oraz kilku J-Modów. Uwaga: ankieta w grze miała błędnie podaną datę zakończenia 15 sierpnia — prawidłowo kończy się 14 sierpnia. Przepraszamy za zamieszanie — jeśli nie głosowaliście, zróbcie to teraz!
The Land of Kourend — album już dostępny
Ścieżka dźwiękowa oddająca klimat pięciu domów Great Kourend jest już na głównych platformach muzycznych. Utwory dodacie do playlisty z linków na tej stronie.
Pozostałe zmiany
- Dodano nową kategorię w menu „Report Abuse”: „PvP Cheating”. Używajcie jej przy podejrzeniu oszukiwania w PvP, w tym korzystania z makr.
- Usunięcie zasłon Raging Echoes teraz prawidłowo czyści i zasłony, i dekorację ściany — bez przeładowywania domu.
- Dodano brakujący bas do utworu „Kastori”.
- Dimintheis i jego synowie mogą wygodniej wydawać zapasowe kopie swoich rękawic (jeśli je odblokowaliście), a Dimintheis lepiej tłumaczy odmowę, gdy nie spełniacie warunków.
- Przywrócono brakujący, niewysłany list w jednym z domów na Sunset Coast.
- Dostosowano limit zakupów w GE dla wczesnych League cane do poziomu innych cane.
- Jedna z wersji Fremennik helmet otrzymała lepszy model — rogi łączą się teraz z hełmem.
- Wykliknięcie z rozmowy Mr Mordaut nie sprawi już, że będzie ustawiał ten sam zagadkowy układ ponownie.
Rota PvP
Rotacja przeszła na Period B:
- 560 — (UK) — PvP World
- 319 — (US) — Bounty Hunter World
- 579 — (US) — High-Risk PvP World
- 561 — (UK) — Free-to-Play PvP World
- 580 — (US) — LMS Competitive
Świat 390 (AUS) dla LMS Competitive został wyłączony w tej rocie. Świat 569 (AUS) dla Bounty Hunter został wyłączony w tej rocie. PvP Arena używa w tym tygodniu zestawów „Max/Med” w Ranked Duels i turniejach.
Więcej szczegółów znajdziesz na oficjalnej stronie Old School RuneScape: https://secure.runescape.com/m=news/a=13/a-poh-recode—more-fixes?oldschool=1.
Autor
Edge
Ekipa OSRS.pl
Inne aktualności
Grid Master — już dostępny
Pierwsze społecznościowe wydarzenie w Old School RuneScape wystartowało: Grid Master. Do tego w Giel...
Ankieta 83: Aktualizacja Castle Wars
Nowe ulepszenia w Castle Wars wprowadzają poważne zmiany w mechanice rozgrywki, w tym zbalansowane d...
Yama: Spokój przed Burzą Kontraktów
Cicha aktualizacja przygotowująca grunt pod piątkowe wprowadzenie systemu kontraktów dla bossa Yama,...